آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
صفحه آخر
۱۲

سرما به غزه رسید، سوخت نه /آیا کودکان فلسطینی بهار امسال را خواهند دید؟!

زمستانی دیگر رسید و باز هم غزه گاز ندارد، کودکان غزه امسال نیز سرما را زیر پتوهایی نه چندان گرم و نخ نما و هیزم هایی که از شکستن میز و صندلی فراهم کرده اند خواهند گذراند چرا که هنوز غزه در محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

سرویس خارجی- باریکه غزه بیش از 10 سال است که تحت ظالمانه ترین و شدیدترین محاصره قرار گرفته است. محاصره ای که نه تنها از سوی رژیم صهیونیستی بلکه حامیان این رژیم به مردم مظلوم غزه تحمیل می شود.

غزه از طریق گذرگاه رفح با مصر نیز ارتباط دارد لیکن رژیم قاهره نیز در همراهی و همدستی با رژیم صهیونیستی در طول یک سال تنها چند روز آن را باز نگه می دارد و بقیه سال این گذرگاه مسدود و از تردد ضروری ترین نیازهای ساکنان غزه از طریق آن جلوگیری به عمل می آید.

در طول این ده سال کشتی ها و کامیون های متعدد امدادرسان از سوی کشورهای حامی فلسطین به این منطقه ارسال شده اند اما رژیم صهیونیستی در کمال وقاحت و وحشیگری همه آنها را توقیف و به کشورهای مبدا بازگردانده است که آخرین آن کشتی زیتونه اعزام شده از سوی اسپانیا بود. این در شرایطی است که اگر همه کشورها باهم متحد شوند و علیه رژیمی که جمعیتی از خود ندارد متحد شوند این محاصره ظالمانه قطعا شکسته می شود.

در همین رابطه «سمیر حماده» رئیس کمیته واردات گاز در آستانه فرارسیدن فصل سرما نسبت به وقوع فاجعه انسانی در غزه هشدار داده و گفته تمامی جایگاه های گاز خانگی در غزه بسته شده و علت آن بسته شدن گذرگاه کرم ابوسالم توسط اسرائیل است. این درحالی است که در سال های گذشته نیز براثر کمبود سوخت چندین کودک فلسطینی شهید شدند و فریاد مظلومیت آنان را هیچ کس نشنید.

این محاصره ظالمانه در شرایطی صورت گرفته که صهیونیست ها مشغول جشن و شادی هستند و آیین های جعلی خود را گرامی می دارند. چه کسی می داند کودک مظلوم فلسطینی چگونه در فصل سرما خود را گرم می کند و آیا این فرصت را پیدا خواهد کرد که بهار آینده را ببیند؟!