آرشیو پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۴
سیاسی
۲۱

برخورد با نشریات دانشجویی وزیر دادگستری را به مجلس کشاند

سوال ملی 22 نماینده مجلس از وزیر دادگستری اعلام وصول شد. این نمایندگان به دلیل آنچه برخورد با نشریات دانشجویی خوانده اند، مصطفی پورمحمدی را مورد سوال قرار داده اند.

در متن سوال این نمایندگان به «برخوردهای غیرقانونی و غیرمنطبق با قوانین از جمله اصول 32، 23، 35، 36 و 37 قانون اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین نامه ها و دستورالعمل قانونی ناظر به نشریات دانشجویی» اشاره و تاکید شده که این قوانین «نشریات دانشجویی را در صلاحیت کمیته ناظر بر نشریات و کمیته انضباطی دانشجویی قرار داده است.»

در این سوال تصریح شده «با دانشجویان به دلیل اظهار نظر آنها از جمله در موارد مکرر صرفا به دلیل ذکر نام و چاپ عکس رئیس جمهوری محترم سابق توسط دادسراهای عمومی و انقلاب برخورد صورت گرفته است.» سوال این 22 نماینده از وزیر دادگستری این است که «علت برخوردهای قضایی خلاف ضوابط قانونی با نشریات دانشجویی چیست و چرا جنابعالی در قبال این برخورد ها ساکت و بی تفاوت هستید؟»

طرح این سوال را نمایندگانی چون علیرضا محجوب، قاسم میرزایی، محمدجواد فتحی، محمدباقر سعادت، بهمن طاهرخانی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، زهرا ساعی، سهیلاجلودارزاده، فریده اولاد قباد، فاطمه سعیدی، سیده فاطمه ذوالقدر، پروانه مافی، محمدصادق حسنی، ابوالفضل موسوی، بهروز بنیادی، احمد مازنی، مهدی شیخ و محمدعلی وکیلی امضا کرده اند.

درهمین حال محمود صادقی، یکی از امضاکنندگان این سوال در گفت وگو با ایلنا با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در نشست اخیر کمیسیون آموزش، گزارشی از از برخورد برخی نهادها با نشریات دانشجویی ارائه کردم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از ارائه این گزارش از رئیس و اعضای کمیسیون خواستم نسبت به نقض حقوق دانشجویان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

صادقی یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که با برخی از نشریات صرفا به دلیل نام بردن از رئیس دولت اصلاحات برخورد شده است.