آرشیو پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۴
سیاسی
۲۱

اعاده دادرسی «مهدی هاشمی» تکذیب شد

دادستان تهران پذیرش اعاده دادرسی مهدی هاشمی از سوی دیوان عالی کشور را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرو خبر برخی سایت های خبری مبنی بر پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی از سوی دیوان عالی کشور، دادستان تهران روز گذشته – چهارشنبه - این خبر را تکذیب کرد.

عباس جعفری دولت آبادی تصریح کرد: حسب پیگیری های صورت گرفته و اعلام رئیس دیوان عالی کشور، محکوم علیه درخواست اعاده دادرسی را به دیوان عالی کشور ارائه کرده، ولی تاکنون پذیرفته نشده است، لذا خبر منتشره توسط برخی سایت های خبری مبنی بر پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی وی، خلاف واقع است و تکذیب می شود.

تعقیب قضایی چند قاضی متخلف

دادستان تهران روز سه شنبه هم با اشاره به پرونده موسوم به گروه «ریخته گران» که به مدت سه سال در دادسرای اقتصادی تهران تحت رسیدگی بود و چند بانک در آن دخیل هستند، از صدور قرار جلب دادرسی برای 40 نفر از متهمان این پرونده خبر داد و گفت: تعدادی از قضات متخلف مرتبط با همین پرونده هم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

محاکمه حسن عباسی

دادستان تهران به برگزاری دو محاکمه در روز یکشنبه دوم آبان ماه اشاره کرد و در خصوص متهم «تتلو» اظهار داشت: محاکمه نامبرده به لحاظ اعلام شکایت بازپرس دادسرا و برخی اتهامات دیگر روز یکشنبه برگزار شد که حسب گزارش نماینده دادستان، متهم عذرخواهی کرده است.

همچنین محاکمه حسن عباسی نیز در دوم آبان ماه در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزارشد. نامبرده علیه رئیس جمهوری مطالبی را مطرح کرده بود. وی در خصوص خبر منتشره در برخی رسانه ها مبنی بر مسدود شدن سایت آپارات، با تکذیب این خبر اظهار داشت: پرونده مربوط به این سایت با شکایت سازمان صداو سیما در دادسرای فرهنگ و رسانه تحت رسیدگی است.