آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
صفحه آخر
۱۲

آغاز شمارش معکوس برای شروع عملیات نهایی آزادسازی موصل

نیروهای مسلح عراق با تنگ کردن حلقه محاصره شهر «موصل»، خود را برای مرحله سوم عملیات و ورود به شهر آماده می کنند.

به گزارش ایسنا، مراحل نخست و دوم عملیات آزادسازی موصل با گذشت 10 روز از آغاز آن، به پایان رسید. طی این مدت بیش از 90 شهرک و روستا در اطراف این دومین شهر بزرگ عراق آزاد شده است و در برخی مناطق نیروهای مسلح عراق با دیوارها و دروازه های شهر فاصله زیادی ندارند. شمار تلفات عناصر داعش طی این مدت نیز به حدود 900 نفر رسیده است. همچنین، شمار عناصر داعش مستقر در شهر و اطراف آن، حداکثر تا 7000 تن برآورد می شود.

هم اکنون مقدمات آغاز مرحله سوم عملیات مهیا است و نیروهای عراقی آماده اند هر لحظه حمله را آغاز کنند.

نیروهای بسیج مردمی عراق هم خود را برای پیشروی به سوی شهر «تل عفر» مخفیگاه تروریست ها در غرب موصل آماده می کنند. این پیشروی و عملیات نیز به زودی آغاز می شود.

قتل عام 232 غیرنظامی

به گزارش تسنیم، «راوینا شامداسانی» سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل، به خبرنگاران در ژنو گفت: چهارشنبه گذشته 232 غیرنظامی (توسط داعش در موصل) به ضرب گلوله کشته شده اند. از این تعداد قربانیان، 190 نفر از اعضای سابق نیروهای امنیتی عراق بودند. این افراد به دست عناصر داعش در اطراف موصل کشته شده اند. از موصل همچنین گزارش رسید، داعش 22 عراقی را در این شهر به وسیله برق اعدام کرد. اتهام این افراد، همکاری با نیروهای مسلح عراق اعلام شده است.

سازمان ملل همچنین گزارش داد، داعش از ده ها هزار غیرنظامی در موصل، به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

سایر رویدادها

* در پی آزادسازی بخش هایی از اطراف موصل، مسیحیان در اربیل نماز شکر بجا آوردند.

* نیروهای ارتش عراق 20 تروریست عضو داعش را در شهر مرزی «الرطبه» دستگیر کردند.

* «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه خودمختار کردستان عراق گفت: پس از آزادی موصل، وی مذاکرات با بغداد را بر سر استقلال منطقه کردستان عراق،را از سر خواهد گرفت.

* «هادی عامری» دبیر کل سازمان «بدر» و فرمانده بسیج مردمی یک بار دیگر اعلام کرد، بسیج اجازه مداخله ترکیه در عملیات موصل را نمی دهد.