آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
صفحه آخر
۱۲

اعتصاب در فرودگاه های بزرگ آلمان 50 هزار مسافر سرگردان شدند

اعتصاب کارکنان شرکت های بزرگ هواپیمایی آلمان به دلیل بحران اقتصادی، هزاران مسافر را در فرودگاه های این کشور سرگردان کرده است.

سرویس خارجی- بحران اقتصادی در اروپا که از سال 2008 شروع شده در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان با شدت و ضعف ادامه دارد دولت ها و شرکت های بزرگ نیز تنها چاره کار را اجرای برنامه های ریاضتی، اخراج کارگران، کاهش بیمه های خدمات اجتماعی، افزایش سن بازنشستگی و کاهش حقوق می دانند.

در مقابل این سیاست ها، کارگران و کارمندان نیز چاره ای جز اعتصاب ندارند روز پنج شنبه نیز بسیاری پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه های بزرگ آلمان به دلیل اعتصاب خدمه پروازی خطوط هوایی «یورو وینگز» و «ژرمن وینگز» وابسته به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا حدود 50 هزار مسافر را سرگردان کرد.

اتحادیه کاری «یو اف او» همه اعضای خود در جامعه پروازی یورو وینگز و ژرمن وینگز را به اعتصاب 24 ساعته برای روز پنج شنبه فراخوانده بود.

بر اساس اعلام خطوط هوایی «یورو وینگز» از مجموع بیش از 500 پروازی که برای پنج شنبه برنامه ریزی شده بود حدود 380 پرواز بر اثر این اعتصاب لغو شده است. این اعتصاب در مجموع حدود 50 هزار مسافر را سرگردان کرده است. پروازهای این شرکت در تمام فرودگاه های بزرگ به جز فرانکفورت و مونیخ لغو شده است.

آخرین تلاش ها برای دستیابی به توافق برای افزایش دستمزدها با شرکت یورو وینگز سه شنبه شب بی نتیجه ماند. اختلافات بین اتحادیه کاری «یو اف او» و شرکت هواپیمایی یورو وینگز بر سر این مسئله به سه سال پیش بازمی گردد. مسائل مورد اختلاف درباره شرایط کار و میزان دستمزدهای خدمه پروازی است.