آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
شهرستان ها
۷

فرماندار شهرستان: بناب در تامین پزشک عمومی با مشکل مواجه است

فرماندار بناب گفت: این شهرستان در تامین پزشک عمومی با مشکل جدی مواجه است و مسئولان بایستی در جهت رفع این مشکل قدم های اساسی بردارند.

بناب- خبرنگارکیهان: ولی الله فرج اللهی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب تصریح کرد: کادر پزشکی موجود جوابگوی خیل عظیم مراجعه کنندگان نیست و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی انتظار داریم در تامین پزشک مورد نیاز این شهرستان تسریع کنند.

وی با بیان اینکه تغییر در نوع زندگی و اصلاح شیوه زندگی تاثیر زیادی در پیشگیری از بیماری ها دارد؛ اظهار کرد: افزایش وزن، فشار خون و دیابت در بین مردم بویژه در کارکنان ادارات شهرستان وجود دارد و هم اکنون 67 درصد کارکنان ادارات شهرستان از وزن اضافی برخوردار هستند که تحرک کم و عدم ورزش منظم از عوامل افزایش وزن در این افراد است.

فرماندار بناب تاکید کرد: جا دارد نسبت به فرهنگ سازی و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در راستای کاهش این مشکلات قدم برداشت. فرج اللهی با انتقاد از مسئولان آموزش و پرورش بناب بخاطر افزایش بیش از حد شپش در مدارس این شهرستان خاطرنشان کرد: آمارهای اعلام شده در خصوص وجود شپش در مدارس بناب برازنده این شهرستان نبوده و جای تاسف دارد.

وی افزود: جا دارد مسئولان شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش بناب نسبت به انجام غربالگری برای جلوگیری از شیوع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

دراین نشست، دکتر هوشنگ شریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب با تایید کمبود پزشک عمومی در بیمارستان های بناب گفت: 4 نفر از پزشکان شهرستان به علت قبولی در دوره تخصصی از این شهرستان رفته اند ولی با رایزنی های صورت گرفته امیدواریم طی روزهای آتی با اختصاص پزشکان مورد نیاز کمبود پزشک در این شهرستان کاملا برطرف شود.