آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور در غم از دست دادن برادرش عزادار شد. برادر محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک بر اثر بیماری درگذشت. مراسم تشییع برادر محمود خسروی وفا چهارشنبه هفته گذشته برگزار و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

* دو بدمینتون باز ایران با شکست برابر حریفان خود از جدول اصلی انفرادی مسابقات مجارستان کنار رفتند. در جدول اصلی انفرادی مسابقات بدمینتون مجارستان، سروش اسکندری (رنکینگ 218) در دور اول دررقابت با ماتئوس دوباوسکی از لهستان (رنکینگ 219) با نتیجه 3 بر یک (9-11، 11-6، 11-7 و 12-10) شکست خورد. در بخش بانوان نیز ثریا آقایی (رنکینگ 233) در دور اول با آنا ستینا از اسلواکی (رنکینگ 216) بازی کرد که با نتیجه 3 بر یک (11-7، 11-5، 14-15 و 11-8) مغلوب شد. در روز نخست این رقابتها نیز مهران شهبازی، فرزین خانجانی، سارا دلاوری و یسری بیگی با شکست برابر حریفان خود از جدول مقدماتی مسابقات کنار رفتند.

* بهنام احسان پور و مصطفی حسین خانی با برتری در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات جهانی انتخاب شدند. در ادامه رقابت های انتخابی اوزان 61 و 70 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان، بهنام احسان پور و مصطفی حسین خانی به ترتیب با کسب دومین برتری مقابل مسعود اسماعیل پور و محمد نادری به عنوان ملی پوشان کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی انتخاب شدند.

* فرهاد رحیمی، ملی پوش تالشی کبدی ایران پس کسب نقره قهرمانی جهان در مسابقات هندوستان در یک اقدام شایسته و تحسین برانگیز مدالش را به خانواده شهدای مدافع حرم تقدیم کرد. فرهاد رحیمی ملی پوش با اخلاق کبدی ایران از خانواده شهدای گیلان است و عموی وی از شهدای جنگ تحمیلی است.