آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

اهداء چهارمین تندیس شهید سورانی به خانواده ورزشکار جانباز

تندیس شهید دریاقلی سورانی که به طور خودجوش توسط گروهی از نویسندگان و فعالان فرهنگ ایثار و شهادت در آبادان طراحی شده است این بار به خانواده ورزشکار جانباز که در پارالمپیک درگذشت اهدا شد.

در سالگرد نهم آبان، سالگرد حماسه آزادسازی کوی ذوالفقاری آبادان و همزمان با چهلمین روز درگذشت جانباز قهرمان دوچرخه سواری ایران در پارالمپیک ریو، مرحوم بهمن گلبارنژاد، چهارمین تندیس مردمی شهید سورانی به خانواده این ورزشکار فقید تعلق گرفت.

عده ای از جانبازان و خانواده های شهدای این شهر با حضور در منزل این قهرمان یاد و خاطره این سرباز فداکار را گرامی داشته و این عزیز را به عنوان قهرمان مردمی برگزیده امسال دریافت تندیس شهید دریاقلی سورانی (حماسه ساز کوی ذوالفقاری) معرفی کردند.

در این مراسم خودجوش و مردمی، دلیل این انتخاب حضور پیوسته و کوشا این جانباز پس از دست دادن یک پا و نقص عضو، در تمامی عرصه های ورزشی بخصوص کشتی و سپس دوچرخه سواری در سطح ملی و بین المللی و دریافت نشان های متعدد طلاحتی در رقابت با افراد سالم و نشان دادن عملی این موضوع که هیچ سختی نمی تواند اراده یک انسان مسئول را درهم بشکند دانستند.

همسر شهید علی صیادی به نمایندگی از سوی همه مردم، این تندیس را به همسر قهرمان جانباز بهمن گلبارنژاد تقدیم نمود.

جانباز بهمن گلبارنژاد قهرمان دوچرخه سواری در پارالمپیک ریو و در حین مسابقه به جوار رحمت الهی شتافت.

گفتنی است، در سه دوره گذشته، تندیس شهید دریاقلی سورانی به امیر منوچهر کهتری از فرماندهان لشکر 77 خراسان، آیت الله جمی امام جمعه مرحوم زمان جنگ آبادان و جهادگر شهید سیدمحمد صادق دشتی از فیروز آباد فارس اختصاص یافته بود.