آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

استقبال 8 هزار نوجوان از دهمین آیین نوگلان حسینی

اختتامیه دهمین دوره آیین تجلیل از نوگلان حسینی با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از پیرغلامان اهل بیت(ع) و با معرفی برگزیدگان پنج شنبه گذشته در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

مرثیه خوانی «محمدکمیل اکبری» یکی از نوگلان حسینی هشت ساله به زبان آذری آغاز بخش این مراسم بود. سپس سجاد نوروزی رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: امسال با توجه به فراخوان اعلام شده توسط سازمان دانش آموزی حدود هشت هزار داوطلب برای شرکت در آیین تجلیل از نوگلان حسینی ثبت نام کردند. پس از برگزاری آزمون مقدماتی در آموزش و پرورش تهران، 430 نفر برای شرکت در آیین تجلیل از نوگلان حسینی معرفی شدند.

در این آیین، امیرعلی علیمحمدی، علی شفتی، سیدمحمدمهدی موسوی زاده، مهران موسی زاده و محمدصدرا حقانی در مقطع ابتدایی برگزیده شدند. محمدمهدی فردوسیان، ابوالفضل پرواسی و ابوالفضل رضایی در مقطع متوسطه اول و علی جعفری، محمدجواد جهان مردی و امیرحسین رافعیان در دوره متوسطه دوم برگزیده شدند

همچنین جواد عبدالله و امیرحسین پاکپور به عنوان نوگلان حسینی روشندل در دوره متوسطه دوم از برگزیدگان بودند. در آیین به نفرات برگزیده مقطع ابتدایی علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی و در مقاطع دوره متوسطه اول و دوم علاوه بر تندیس و لوح تقدیر سفر به عتبات عالیات تعلق گرفت که دو تن از نوگلان سیدمحمدمهدی موسوی زاده که پدرش هم از جمله رزمندگان در دفاع از حرم زینبی(س) است و امیرحسین پاکپور هدیه خود را به شهدای مدافع حرم تقدیم کردند.