آرشیو سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۳۶۶۲
صفحه آخر
۱۶
مرور

سریال دنباله دار نگرانی تامین دارو

26 تیر: رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: «نگرانم تمام دستاوردهایی که در حوزه دارویی کشور و آرامشی که در کشور ایجاد شده، کمبود دارویی به حداقل رسیده، کنترل قیمت ها انجام شده و پرداخت از جیب مردم به ویژه در بیماران خاص و صعب العلاج کاهش یافته با مشکل مواجه شود. متاسفانه زمانی که گردش مالی متوقف شود، گردش کالانیز متوقف می شود. همچنین این تاخیرها بر زنجیره تامین دارو اثر گذاشته و در صورت ادامه این روند ممکن است زنجیره تامین دارو دچار مشکل شود».

14مهر: رییس انجمن داروسازان تهران گفت: «اقتصاد داروخانه نیاز به ترمیم دارد. این درحالی است که توان داروسازان شاغل در داروخانه ها صرف حل و فصل مسائل حاشیه ای می شود. بحث مالیات، بحث بیمه، بحث تعرفه و ده ها چالش دیگر که هر روز بر داروسازان تحمیل می شود، حضور داروسازان در داروخانه ها را طاقت فرسا کرده و فشار خیلی زیادی را بر بدنه رنجور داروخانه ها وارد کرده است».

و امروز

رییس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه در حال حاضر داروخانه ها نزدیک به هشت یا 9 ماه طلب دارند و این رقم بسیار زیادی است، گفت: «در زنجیره تامین دارو هنوز مشکل حادی نداریم، اما نگرانیم که با ادامه این شرایط مشکلاتی در زنجیره تامین دارو ایجاد شود».