آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۲
اقتصادی
۶

گزیده

تولید یک میلیون تن آبزی

رئیس بخش آبزی پروری موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور گفت که سال 94 یک میلیون تن انواع آبزیان در کشور تولید شده است. عباس متین فر روز شنبه درحاشیه کارگاه آموزشی بین المللی آبزی پروری در قفس در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده در سال جاری حدود 20 هزار تن انواع آبزیان در قفس های شناور در کشور تولید شود.

هراونس طلابه بیش از 1300 دلار رسید

پایگاه خبری مانی مورنینگ(Money Morning) امریکا اعلام کرد، قیمت طلادر پایان معاملات روز جمعه بازار کامکس نیویورک با 0.09 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 303 دلار و 30 سنت رسید. قیمت طلادر این بازار، این هفته برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت. به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری اعلام کرد، هر چه به انتخابات روز سه شنبه (هشتم نوامبر، 18آبان) امریکا نزدیک می شویم، قیمت طلاافزایش می یابد. بانک بین المللی اچ اس بی سی(HSBC) انگلیس پیش بینی کرد، در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، قیمت طلابه یک هزار و 400 دلار و در صورت پیروزی ترامپ قیمت آن به یک هزار و 500 دلار در هر اونس در پایان سال 2016 افزایش یابد.

افتتاح 100 هزار حساب صندوق پس انداز یکم

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از افتتاح بیش از 100 هزار فقره حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم شعب این بانک در سراسر کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسن مرادی گفت: در هفته گذشته تعداد حساب های صندوق پس انداز مسکن یکم از مرز 100 هزار فقره عبور کرد و به عدد 100هزار و 138 فقره با مانده بالغ بر 21 هزار و 188 میلیارد ریال رسید.