آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۲
اقتصادی
۶

نعمت زاده خبر داد: مشارکت انرژی اتمی برای اکتشاف معدنی

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته (ایران کان مین 2016) دیروز با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت. به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که تا 18 آبان ماه دایر است، 130شرکت داخلی به همراه 198 شرکت خارجی حضور دارند. کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، روسیه، چین، فنلاند، لهستان، هلند، هند و کره جنوبی کشورهای حاضر در این نمایشگاه هستند.

مشارکت انرژی اتمی برای اکتشاف معدنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه ضمن اعلام دستور اکیدش درباره برخوردی جدی با خام فروشی در سنگ ها و اعمال ممنوعیت جدی در حوزه صادرات سنگ، از مشارکت این وزارتخانه با سازمان انرژی اتمی در اکتشاف 100 هزار کیلومترمربع پهنه معدنی خبر داد. محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اهمیت موضوع اکتشاف گفت: اولویت اول وزارتخانه در حوزه معدن، اکتشاف است تا سرمایه گذاران بتوانند با آگاهی از مناطق اکتشاف شده ورود کنند.

نعمت زاده با اشاره به همکاری های میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان انرژی اتمی در حوزه اکتشاف گفت: توافق شده است بیش از 100 هزار مترمربع با همکاری سازمان انرژی اتمی مورد اکتشاف قرار بگیرد که در پایان نیز بعد از مشخص شدن اکتشافات معادن مربوط به اورانیوم و محصولات مورد نیاز سازمان انرژی اتمی به این سازمان واگذار شده و دیگر معادن فلزی و غیرفلزی نیز در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

یک هزار و 500 واحد صنعتی تحت تملک بانک هاست

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران هم با اعلام اینکه بیش از یک هزار و 500 واحد صنعتی تحت تملک سیستم بانکی کشور است، گفت: از این تعداد، یک هزار و 99 واحد در داخل شهرک ها قرار دارد.

علی یزدانی در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مجموعه، 147 طرح صنعتی رها شده و کاملا تعطیل است و بقیه با ظرفیتی کمتر از 75 درصد فعالیت می کنند.