آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۳
صفحه آخر
۱۲

ریاض: خصومتی با اسرائیل نداریم تل آویو شریک اقتصادی ما باشد

رئیس لابی عربستان در واشنگتن تصریح کرد «ما با اسرائیل خصومتی نداریم» و در ادامه از تل آویو خواست تا به عنوان یک «شریک» در طرح های توسعه اقتصادی ریاض مشارکت داشته باشد!

روابط آل سعود و رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر به سرعت در حال گسترش است و مقامات این دو رژیم بارها از علاقه خود برای تاسیس سفارت در پایتخت های یکدیگر سخن گفته اند. روز به روز نیز بر حجم این اظهارات افزوده می شود. به گزارش تسنیم، «سلمان الانصاری» رئیس لابی عربستان در واشنگتن اعلام کرده «دشمنی و خصومتی بین دولت های عربستان و اسرائیل وجود ندارد» و «این امکان برای تل آویو فراهم است که در انقلاب اقتصادی عربستان مشارکت داشته باشد و گامی در پیشرفت این انقلاب بردارد.» «سلمان انصاری» معتقد است به رغم انتقادهایی که مقامات این دو رژیم از یکدیگر می کنند، بهتراست که ریاض و تل آویو به همکاری با یکدیگر توجه داشته و بر آن متمرکز باشند چراکه منافع منطقه و امنیت دو کشور را تضمین می کند!

رئیس لابی آل سعود در واشنگتن براین باوراست که «همکاری ریاض تل آویو باید براساس منافع مشترک اقتصادی باشد.» انصاری تصریح کرده «اکنون عربستان درحال ایجاد تغییر و تحول در ساختار اقتصادی خود است و این بزرگترین رویداد اقتصادی این کشور در طول تاریخ عربستان است و ریاض، اسرائیل را بهترین دولتی می داند که قادراست در این تغییر و تحول اقتصادی نقش مهمی داشته باشد.»این مقام سعودی حتی گفت که: «طرح تحول اقتصادی فراگیر درعربستان فرصت طلایی دراختیار اسرائیل قرار می دهد تا به عنوان شریک اقتصادی ریاض باشد و عربستان را درتقویت اقتصادش یاری کند.» انصاری در پایان مدعی شده هرگونه عادی سازی روابط ریاض- تل آویو سبب می شود که اسرائیل مناسباتش با سایر کشورهای عربی و اسلامی به حالت عادی دربیاید.