آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۳
صفحه آخر
۱۲

فتنه ای تازه در راه است /آمریکا عملیات اشغال رقه را آغاز کرد

آمریکا که کار عوامل خود در شهر «حلب» را تمام شده می بیند، برای حفظ توازن ضددولتی تروریست ها در سوریه، عملیات اشغال شهر «رقه» و بیرون راندن «داعش» از این شهر را دیروز آغاز کرد.

سرویس خارجی - در گرماگرم جنگ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حلب، آمریکا توطئه اشغال رقه را دیروز با بهره گیری از 30 هزار شبه نظامی متمایل به خود، کلید زد. پیش از این «دوربان» سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضدداعش گفته بود که عملیات آزادسازی (اشغال) رقه، با حمایت این ائتلاف، به زودی آغاز می شود. یک مقام آمریکایی این را نیز گفته بود که به ارتش سوریه اجازه مشارکت در این عملیات داده نمی شود!در عملیات آمریکایی رقه، 20 هزار شبه نظامی وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کرد) و 10 هزار شبه نظامی عرب متمایل به آمریکا حضور دارند. آمریکا حتی اعلام کرده ترکیه نیز در پی پیشروی سریع نیروهای مسلح عراق در عملیات آزادسازی موصل و همزمان با آن، به شماره افتادن نفس تروریست های «جیش الفتح» در حلب، آمریکا تلاش می کند با اشغال رقه، تنور جنگ علیه دمشق را گرم نگه دارد. با این اقدام آمریکا، در روند پاکسازی کل مناطق سوریه از تروریست ها، مانع ایجاد خواهد شد. به گفته کارشناسان، آمریکا احتمالاتروریست هایی را که «میانه رو» می نامد در رقه متمرکز خواهد کرد.در عملیات آزادسازی رقه که «خشم فرات» نام دارد، نیروهای ارتش ترکیه حضور ندارند. کردهای مسلح (نیروهای دموکراتیک سوریه) ترکیه را دشمن خود می دانند. در حملات ماه های اخیر جنگنده های ارتش ترکیه، ده ها شبه نظامی و غیرنظامی کرد در شمال سوریه کشته شده اند.

در صورتی که آمریکایی ها بتوانند بر رقه مسلط شوند، فتنه جدیدی برای ارتش و مردم سوریه ایجاد می شود. آمریکا در چارچوب این فتنه جدید، تلاش می کند توازن میان ارتش سوریه و تروریست ها را دوباره به این کشور برگرداند. اعلام خودمختاری و در نهایت تجزیه سوریه، یکی از اهداف اصلی آمریکا از راه اندازی قائله داعش و تکفیر در سوریه و عراق است.