آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۳
اخبار کشور
۱۰

سی ان ان: ایران چالش قوی و بزرگ رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد بود

شبکه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: ایران، چالش قوی و بزرگ رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد بود.

وبگاه شبکه خبری «سی ان ان» در مطلبی پیرامون «مشکلات فراروی رئیس جمهور بعدی آمریکا» که قرار است هفته جاری انتخاب شود با اشاره به ستیز در عراق و سوریه، رهبر غیرقابل پیش بینی کره شمالی و توسعه زرادخانه اتمی این کشور، به چالش کشیدن آمریکا از سوی چین بابت دریای چین جنوبی و حضور موشک های اتمی روسیه در مرزهای اعضای ناتو و مخالفت این کشور با رویکرد آمریکا در سوریه نوشت: رئیس جمهور بعدی آمریکا با مجموعه ای از رویدادهای غیرمترقبه و موارد مخربی مواجه می شود که البته برخی آنها قطعیت دارند.

«مارک دوبو ویتز» مدیر اندیشکده «دفاع از دموکراسی ها» در این زمینه گفت: من چالش زودرسی را پیش بینی می کنم.

وی با نام بردن از «ایران به عنوان چالشی قوی و بزرگ» گفت: دولت جدید آمریکا باید خود را برای مجموعه ای از واکنش های متناسب و نامتناسب آماده کند.

به گزارش فارس، «آرون دیوید میلر» معاون اندیشکده «ویلسون سنتر» نیز با اشاره به روابط آشفته آمریکا با ترکیه گفت: آمریکا فاقد دوستان سنتی خواهد بود و در نقطه مقابل دشمنان سنتی ما با هم متحد می شوند.

«جاش لاندیس» رئیس «مرکز مطالعات خاورمیانه» در دانشگاه اوکلاهاما نیز در این زمینه گفت که «سوریه» آزمون دشواری برای رئیس جمهور بعدی است.

وی افزود: در زمینه حمایت از افراد و گروه ها در سوریه گزینه های دشواری را پیش رو داریم. اگر ما از کردها دفاع کنیم، آنگاه با ترکیه به اختلاف می افتیم. اگر از ترک ها و شورشی ها حمایت کنیم، باید با روسیه در بیافتیم و از حمایت از کردها دست برداریم.