آرشیو یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۷
ورزش
۱۸

خواندنی های فوتبال

هاشمیان و مربیان وطنی

وحید هاشمیان، همچنان در کشور آلمان، مشغول یادگیری اصول و فنون مربیگری است. او هیچ فرصتی را برای یادگیری از دست نمی دهد و از هر فضایی برای انجام کار استفاده می کند.

وحید می تواند براحتی در لیگ ایران مربیگری کند، اما به اعتقاد او، هنوز برای این کار خیلی زود است و همچنان نیاز دارد تجربیات بیشتری را به داشته هایش اضافه کند. این یکی از مهم ترین تفاوت ها میان هاشمیان و برخی مربیان وطنی است که فکر می کنند با علم و دانش اندک خود، نیازی به مطالعه بیشتر ندارند.

بزیک: منتظر قهرمانی پرسپولیس هستم

ادموند بزیک، مهاجم سرشناس سرخپوشان در دهه 70 و اوایل دهه 80 در باره شرایط تیم پرسپولیس گفت: بازی ها را دنبال کردم و معتقدم، اگر وقفه های لیگ برتر در میان نبود، اگر بازیکنان ترکیب اصلی به صورت مداوم به تیم ملی دعوت نمی شدند و اگر اشتباهات فردی در خط حمله را نمی دیدیم، امروز پرسپولیس با اختلاف بیشتری در صدر جدول بود. به هر حال، منتظر قهرمانی پرسپولیس در لیگ و همچنین درخشش این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هستم.

شیری: هنوز به خاطر پرسپولیس ناراحتم

مهدی شیری، کاپیتان تیم قشقایی شیراز، همان تیمی که پرسپولیس را در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از گردونه رقابت ها کنار زد، درباره حذف تیم خودش بعد از حذف پرسپولیس گفت: ما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا به مرحله یک هشتم نهایی برسیم، اما زورمان به تیم برق جدید شیراز نرسید و حذف شدیم.

در تمام این مدت، فکر می کردم اگر پرسپولیس در ضربات پنالتی ما را شکست می داد، در این جام هم برای کسب قهرمانی پیش می رفت و از این که پرسپولیس در آن مرحله حذف شد، بسیار ناراحتم.

ویسی، هافبک بازیساز می خواهد

عبدالله ویسی، سرمربی سپاهان اصفهان به دنبال جذب یک هافبک دیگر است تا بتواند در نیم فصل، تیم خود را قدرتمندتر از قبل کند.

او ترجیح می داد از تیم امید سپاهان، یک هافبک جذب کند ولی در تیم امید، بازیکن پخته و باتجربه ای پیدا نکرد. در لیگ ایران نیز همه پلی میکرها صاحب تیم هستند و باشگاه ها اجازه جدایی نمی دهند. به همین خاطر شاید ویسی از کرواسی یا برزیل، هافبک جدیدی جذب کند.