آرشیو یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۷
حوادث
۱۹

300 دقیقه دلهره در گروگانگیری ملاثانی

مرد معتاد که مسافران یک اتوبوس را در جاده اهواز شوشتر به گروگان گرفته بود، بعد از پنج ساعت با رها کردن گروگان ها گریخت. تلاش برای دستگیری او ادامه دارد.

به گزارش جام جم، شامگاه جمعه مرد معتادی سوار اتوبوسی در جاده اهواز به شوشتر شد. پس از رسیدن اتوبوس به شهر ملاثانی، این مرد با تهدید اسلحه مسافران را به گروگان گرفت. او وقتی با مقاومت مسافران رو به رو شد، با شلیک دو مسافر زن و مرد را مجروح کرد.

در همین زمان چند نفر از مسافران موفق به فرار شدند و مرد گروگانگیر فقط هفت نفر از 43 سرنشین اتوبوس را به گروگان گرفت. با اطلاع ماجرا به پلیس، تیم های پلیسی و قضایی در محل حاضر شدند. افراد زیادی نیز در محل تجمع کرده بودند. ماموران سعی کردند او را آرام کنند تا گروگان ها را رها کند.

مرد گروگانگیر درخواست کرد برای آزادی گروگان ها یک دستگاه پژو 405 در اختیار او قرار بگیرد. در ادامه یک دستگاه خودرو در اختیار او قرار گرفت و متهم با آن گریخت. هفت گروگان او بعد از پنج ساعت سالم رها شدند.

سرهنگ علی قاسم پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در این باره گفت: با توجه به این که گروگانگیری در وسط شهر اتفاق افتاده بود و اتوبوس در خیابان اصلی شهر قرار داشت، برای جلوگیری از وقوع بحران در ساعات شلوغ، شرایط گروگانگیری با تلاش نیروهای انتظامی مدیریت شد تا کار به آخر شب کشیده شود.

وی اظهار کرد: گروگانگیر در نهایت هفت گروگانی راکه در اختیار داشت و شامل سه مرد، دو زن و دو کودک دختر و پسر بود، در ازای تحویل یک دستگاه خودروی سواری آزاد کرد و بسرعت متواری شد. هر چند شایعاتی درخصوص قاچاقچی بودن گروگانگیر مطرح شده ولی این فرد، معتاد بود و هیچ خواسته ای از ما نداشت و تنها تقاضا کرد در ازای آزادی گروگان ها، اجازه فرار به او داده شود.

فرمانده انتظامی خوزستان هم در این باره تصریح کرد: این فرد معتاد بوده و به لحاظ روانی و روحی نیز مشکل داشت و بر اثر توهم ناشی از مصرف مواد مخدر، دست به این کار زده است.

سردار اسحاقی گفت: این فرد دستگیر نشده و تحت تعقیب است.