آرشیو پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۲
اقتصادی
۴

فولاد آلیاژی ایران با تعمیر دستگاه آلتراسونیک، تحریم را پس زد

با تعمیر دستگاه تست آلتراسونیک، تحریم نتوانست فولاد آلیاژی ایران را متوقف کند.

به گزارش کیهان در راستای بهبود افزایش تولید و تضمین کیفیت و بهینه نمودن تست شمش های تولیدی شرکت فولاد آلیاژی ایران توانست برای اولین بار اقدام به تعمیر و راه اندازی دستگاه تست آلتراسونیک محصولات خود در خط یک از واحد 14 نماید.

رئیس عملیات حرارتی و تکمیل کاری فولاد آلیاژی ایران با اعلام این خبر گفت: این دستگاه از زمان شروع به کار به علت خرابی های متعدد در مدت زمان کوتاهی در خط یک قرار داشته و چون نمونه داخلی آن در کشور وجود نداشت اجبارا محصولات به صورت دستی توسط اپراتور انجام می شود.

حمیدرضا میرجلیلی با اشاره به محدودیت های تست دستی افزود: از محدودیت های قسمت دستی این است که فقط یک سطح از محصول را می توان تست کرد و عیوب زیر سطحی قابل شناسایی و پوشش کامل را ندارد.

وی استفاده از خلاقیت و نوآوری کارکنان شرکت و همچنین مهندسین داخل کشور را ضروری دانست و گفت: با راه اندازی این دستگاه نه تنها برنامه های اتوماسیون آن نیز بروز شده بلکه توانستیم صرفه جویی اقتصادی حدود 110 هزار یورو تعمیر به جای خرید را به دست آوریم.

همچنین مشاور فنی مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به خودباوری، خلاقیت و توانمندی های درون سازمانی کارکنان این شرکت به خبرنگار ما گفت: با طرح این موضوع که تاکنون اعتقاد بر این بوده که چون دقت دستگاه تست سیر کوفلاکس در سرعت بیش از 60 نفر در دقیقه مورد اطمینان نمی باشد، یک تیم از کارکنان پس از بررسی های فنی و تشکیل انجام تست عملی این مهم حاصل شد که امکان افزایش سرعت خط تا 120 نفر بر دقیقه با پوشش کامل تست سیر می باشد.

احسان ظفری با اشاره به تعریف یک پروژه در این شرکت افزود: با در نظر گرفتن تمامی جوانب فنی و اقتصادی ظرف مدت 45 روز این افزایش سرعت را در خط دو اعمال و بررسی های اولیه آن در مورد افزایش بهره وری صورت پذیرفت که این افزایش سرعت باعث افزایش تناژ خروجی محصول گردید.

وی با بیان اینکه افزایش تناژ خروجی محصول از این خط بعد از اجرای این پروژه حدود 70 تن در ماه می باشد سود حاصل از انجام این پروژه را در کاهش هزینه ها در سال حدود 1/5 میلیارد تومان اعلام کرد.