آرشیو پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

ریکاوری؛ توجیه فرنگی کاران غایب

بر خلاف آنچه متولیان فدراسیون کشتی و اعضای شورای فنی می گفتند، فرنگی کاران المپیکی به عنوان حامیان اصلی سرمربی قبلی به برنامه های سرمربی جدید پشت کرده و با وجود دعوت به اردوی تیم ملی از حضور در تمرینات خودداری کردند.

تاکنون چند اردوی آماده سازی زیر نظر علی اشکانی و همکارانش در خانه کشتی تهران برگزار شده و کادر جدید بارها به بازگشت المپیکی ها چراغ سبز نشان داده است، اما هنوز خبری از حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، قاسم رضایی و بشیر باباجان زاده نیست. البته غیبت حبیب الله اخلاقی و قاسم رضایی را می توان توجیه کرد، چون اخلاقی با خداحافظی از دنیای قهرمانی، رئیس انستیتو کشتی شد و رضایی هم به کربلارفته است. اما غیبت فرنگی کاران دیگر المپیکی، طبیعی نیست.

در نیمه پر لیوان، شاهد اتفاقات امیدبخش و جالبی هستیم و تمامی طردشدگان و فراموش شدگان دوران محمد بنا، حضوری باانگیزه و چشمگیر در اردوهای کنونی دارند. جالب آن که جدیت و روحیه بالای این فرنگی کاران نیز نشان دهنده اعتراض و نارضایتی آنان از نحوه مدیریت کادر فنی قبلی است و انگار اکنون می توانند بدون آن که زیر سایه سنگین کسی بمانند و حقشان پایمال شود به روزهای روشن آینده چشم بدوزند.

غیبت فرنگی کاران المپیکی هیچ ارتباطی به خستگی و ریکاوری بعد از المپیک ندارد، زیرا مدت هاست شاهد حضور آزادکاران المپیکی در اردوی تیم ملی هستیم و عنوان داران و مدال آورانی همچون حسن یزدانی، حسن رحیمی و کمیل قاسمی، بدون اتلاف وقت در کنار همتایان المپیکی خود در خانه کشتی حضور دارند.