آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
صفحه آخر
۱۲

اعتصاب خلبانان آلمانی وارد روز چهارم شد/ 100 هزار مسافر در فرودگاه ها سرگردانند

شرکت هواپیمایی «لوفت هانزای» آلمان اعلام کرد در نتیجه اعتصاب خلبانانش، 2600 پرواز داخلی و اروپایی لغو و بیش از 100هزار مسافر سرگردان شده اند.

از سال 2014 تا کنون خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت «هانزا»ی آلمان بیش از 14 بار در اعتراض به «شرایط بد کاری» اعتصاب کرده اند. اتحادیه خلبانان آلمان که سازمان دهنده این اعتصاب هاست خواستار افزایش دستمزد سالانه 3/66 درصدی شده است که قابلیت عطف به ماسبق شدن برای 5سال گذشته را داشته باشد. این در حالی است که مدیریت این شرکت افزایش 2/5 درصدی را پیشنهاد داده است.

در همین راستا اعتصاب خلبانان این شرکت هواپیمایی که از روز چهار شنبه آغاز شده طی سه روز گذشته باعث لغو بیش از 2 هزار و 600 پرواز و سرگردانی بیش از 100 هزار مسافر شده است. به گفته اتحادیه خلبانان لوفت هانزا این اعتصاب امروز(شنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

روزنامه پرشمارگان «بیلد» آلمان هم رقم خسارت اعتصاب لوفت هانزا را روزانه 10 میلیون یورو (10/5 میلیون دلار) برآورد کرده است.

اتحادیه کارکنان فرودگاهی آلمان نیز روز دوشنبه از خدمه پرواز شرکت «یورو وینگز» خواسته بود دست به اعتصاب بزنند. این اتحادیه که نماینده بخشی از کارکنان «یورو وینگز» است، خواستار مذاکره درباره یک قرارداد جمعی ویژه برای کسانی است که از آنها دفاع می کند.