آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
صفحه آخر
۱۲

سازمان ملل اعلام کرد: «پاکسازی نژادی» هدف دولت میانمار از کشتار مسلمانان

بنابر اعلام عضو کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل دولت میانمار درصدد پاکسازی نژادی اقلیت مسلمان روهینگیا در خاک این کشور است.

سرویس خارجی - طی هفته های اخیر دولت مورد حمایت غرب در میانمار صدها مسلمان را قتل عام و هزاران نفر را نیز آواره کرده است. این جنایت ضدبشری با انفعال یا سکوت سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر و به خصوص سازمان ملل مواجه شده است. چندی پیش سازمان ملل تنها در گزارشی اعلام کرد که موارد متعدد نقض حقوق مسلمانان روهینگیا در میانمار «می تواند» جنایت علیه بشریت محسوب شود.

ظاهرا سازمان ملل هیچ کاری غیر از انتشار گزارش و محکومیت خالی بلد نیست چرا که بار دیگر جان «مک کیسک» عضو کمیساریای عالی امورپناهندگان این سازمان در مصاحبه ای اعلام کرده که دولت میانمار به دنبال پاکسازی نژادی مسلمانان میانمار است. به گفته وی «نیروهای نظامی میانمار به «کشتار مردان» «سلاخی بچه ها»، «تجاوز به زنان» و «آتش زدن خانه های آنان» مشغولند و مجبورشان می کنند که از عرض رودخانه بگذرند و به بنگلادش بروند. منتقدان می گویند مسلمانان میانمار نیازی به شنیدن آنچه بر سرشان می آید ندارند بلکه منتظر اقدام عملی چنین سازمان هایی هستند.

از سوی دیگر با افزایش جنایت ها علیه مسلمانان میانمار، مسلمانان مالزی، تایلند و اندونزی دیروز (جمعه) پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز خواستار اقدام جدی دولت هایشان برای حمایت از مسلمانان این کشور شدند.

دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری مسلمانان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده است. به واسطه این سیاست اتخاذ شده از جانب دولت، نزدیک به 150 هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، 50 هزار نفر به تایلند و 40 هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی مهاجرت کرده اند. در این بین شمار زیادی از مسلمانان نیز به طرز فجیعی قتل عام شده یا خانه و مزارع شان در آتش سوزانده می شود.