آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

رایگان و گلستانی روی صحنه تئاتر

نمایش کمدی دو مرد در یک اتاق به کارگردانی مسعود رایگان و با بازی اردلان شجاع کاوه و خسرو شهراز، از ابتدای دی ماه به مدت ده شب و از ساعت 19 و 30 دقیقه در تالار حافظ روی صحنه می رود.

به گزارش تسنیم، نمایش دو مرد در یک اتاق، ماه گذشته تور شهرستانی خود را در شهرستان های مختلف به پایان برده تا با پیشنهاد مرکز هنرهای نمایشی به مدت ده شب، پیش از آغاز نمایش فرشته مرگ در تالار حافظ روی صحنه رود.

نمایشنامه دو مرد در یک اتاق، سال 1986 به سفارش سازمان ملل توسط دو نویسنده، بازیگر و کارگردان سوئدی نوشته شد.این نمایش در 65 دقیقه با ظرافت و استفاده از زبان کمدی، با لحنی صریح و بدون پرده پوشی و ملاحظات مرسوم، به موضوع ایدز، شیوه پیشگیری و مواجهه با این بیماری مهلک می پردازد و تاکنون به 14زبان زنده دنیا ترجمه و به صورت گسترده در کشورهای مختلف جهان اجرا شده است.

نمایش سیرک سیار، نوشته اوراند هریس که حسین فدایی حسین آن را ترجمه کرده با کارگردانی پرستو گلستانی از فردا در تالار هنر روی صحنه می رود.

این نمایش، داستان پسربچه ای است که وقتی با پدربزرگ و مادربزرگش به دیدن یک سیرک می رود، آرزو می کند برای همیشه در سیرک بماند و با ماجراهای متعددی روبه رو می شود.

در این نمایش، بازیگرانی همچون مهرداد باقری، تارا حیدری، مینووش رحیمیان، میلاد رمضانی (ورجاوند)، حمیدرضا سنگیان، امید مباشری و آرین ناصری مهر در این نمایش ایفای نقش می کنند. دلقک های سیرک، پریناز بابایی، پانیذ تاجبخت، سینا حکیمی، ابوالفضل شفیعی زاده، پروین محمدی و علیرضا مرشدی ها هستند و در گروه حرکت این نمایش محمد پورا، سامان توحیدی، پوریا بابایی و مهران مهرور همکاری دارند.