آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

تنیس روی چمن، مشکل تازه ملی پوشان

انصراف ایران از فیوچرز تایلند

ملی پوشان تنیس ایران قرار بود برای آمادگی بیشتر حضور در دیویس کاپ، در فیوچرز تایلند شرکت کنند اما با وجود ثبت نام، از شرکت در این رقابت ها انصراف دادند.

سعید احمدوند، سرمربی تیم ملی تنیس می گوید: از آنجا که به پایان سال میلادی 2016 نزدیک می شویم، مسابقات کمی در سراسر جهان برگزار می شود و تنیس بازان زیادی برای فیوچرز تایلند ثبت نام کرده بودند. از این رو تنها شاهین خالدان در جدول و آن هم مقدماتی قرار داشت و در صورتی که بازیکنانی انصراف می دادند، سایر ملی پوشان ایران شانس حضور در جدول مسابقات را پیدا می کردند. ما تصمیم داشتیم بعد از هفته ها تمرین، در مسابقه شرکت کنیم و با این شرایط، امکانش نبود. از این رو انصراف دادیم و در دو هفته فیوچرز آنتالیا که 9 و 16 ژانویه (20 و 27 دی) برگزار می شود ثبت نام کرده ایم. شاهین خالدان هم دوم ژانویه (13 دی) در فیوچرز لس آنجلس شرکت می کند.

کامیار کیمیایی، دبیر فدراسیون تنیس هم درباره برنامه آینده تیم ملی تنیس می گوید: دبیر فدراسیون تنیس گفت: بزودی اردویی چهار روزه در اهواز برگزار می کنیم. در حال حاضر، دو تنیس‎باز کروات در ایران حضور دارند که آنها هم در اردوی اهواز شرکت می‎کنند. این حضور می‎تواند به تیم ملی کشورمان کمک کند. پس از برگزاری اردوی اهواز، در مسابقات فیوچرز شرکت می‎کنیم. مسابقات فیوچرز چند کشور از جمله تونس، مصر و اسپانیا را مد نظر داریم که به احتمال زیاد پس از اردوی اهواز در یکی از این رقابت‎ها شرکت می کنیم.

کیمیایی درباره مسابقه های گروه 2 آسیا اقیانوسیه گفته است: تا دیروز مشخص نبود که بازی ما با پاکستان از سری رقابت‎های گروه دوم دیویس کاپ آسیا اقیانوسیه در کجا و چه زمینی برگزار می‎شود. پاکستانی‎ها زمین چمن اسلام آباد را برای میزبانی انتخاب کرده‎اند و البته ما بنا به شرایط امنیتی پاکستان به فدراسیون جهانی اعتراض خود را اعلام کرده‎ایم و خواستار تغییر محل بازی شده‎ایم. در ایران زمین چمن مناسبی وجود ندارد که بخواهیم تمرینات خود را در آنجا دنبال کنیم. به همین دلیل باید به دنبال کشوری باشیم که مسابقات فیوچرز آنها در زمین چمن برگزار می‎شود تا با آمادگی به مصاف پاکستانی‎ها برویم.