آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

درخشان از سرمایه گذاری روی مربیان ایرانی خبر داد

مربیان گران خارجی بصرفه نیستند

محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری خود از تازه ترین تصمیمات فدراسیون برای به کارگیری مربیان خارجی گفت. درخشان درباره نتیجه مذاکره با آذر شیخ علی اف، مربی آذربایجانی جودو برای کار در تیم ملی ایران، گفت: او برای کار در ایران درخواست ماهانه حداقل 4000 دلار داشت که ما این پیشنهاد را قبول نکردیم، زیرا فکر می کنم توانایی او در حدی نیست که بخواهیم چنین پولی به او بدهیم. با این مبلغ می توانیم روی مربیان ایرانی سرمایه گذاری کنیم تا دانش شان بیشتر شود.

درخشان درباره علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با الیاس الیادیس برای هدایت تیم ملی، گفت: او درخواست 7000 یورو حقوق ماهانه دارد که با توجه به این که فدراسیون جهانی قبول کرده نصف این مبلغ را به ما بدهد، بسیار به صرفه است، اما ما اصرار داریم الیادیس شش ماه به صورت آزمایشی در تیم ملی کار کند که او این موضوع را نپذیرفته است. به این دلیل که مربیگری در تیم ملی ایران، اولین تجربه او پس از کسب افتخارات بی شمار در دنیای قهرمانی است، این موضوع ریسک بالایی دارد و ما اصرار داریم او تا شش ماه آزمایشی کار کند تا در صورت رضایت، قرارداد چهار ساله با او ببندیم.

وی درباره آخرین وضعیت استخدام مربی خارجی برای تیم ملی بانوان نیز گفت: با یکی از مربیان زن ازبک برای به دست گرفتن هدایت تیم ملی بانوان مذاکره کردیم و او به دلیل مشکلاتی که عنوان کرد، پیشنهاد ما را نپذیرفت. از سوی دیگر، همسر سرمربی تیم ملی ازبکستان، یکی از مربیان کار بلد و خوب جودو است که با او وارد مذاکره شده ایم.