آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
انرژی
۸

اخبار داخلی

آلمانی ها یادداشت تفاهم برقی با ایران امضا کردند

ایران و شرکت «مدیو انرژی» آلمان یادداشت تفاهمی به منظور احداث دو نیروگاه برق بادی و خورشیدی در جنوب کشور به ارزش حدود 104 میلیون دلار امضا کردند.

به گزارش توانیر، محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در تشریح جزئیات امضای این دو یاد داشت تفاهم برقی با ژرمن ها، گفت: در راستای گسترش استفاده از فن آوری انرژی های تجدیدپذیر، پاک و جذب سرمایه گذاران خارجی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بین شرکت برق منطقه ای خوزستان و شرکت آلمانی مدیو انرژی امضا شد. این مقام مسئول افزود: این یادداشت تفاهم همکاری شامل احداث و بهره برداری از نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی در شوشتر با سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ارزش 24 میلیون یورو، همچنین احداث و بهره برداری از نیروگاه بادی به ظرفیت 50 مگاوات در ماهشهر به ارزش 80 میلیون یورو است.

گام تازه ایران برای بومی سازی تجهیزات

سومین مجموعه تفکیک گر سر چاهی سیار MOS با همت کارشناسان داخلی شرکت نفت و گاز آغاجاری ساخته شد و در مدار عملیاتی قرار گرفت.

به گزارش شانا، ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اعلام کرد: برای برداشت نفت خام از میدان ها و فرآورش بهینه آن به منظور تحقق اهداف از پیش تعیین شده وزارت نفت و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی دستگاه تفکیک گر MOS به‎وسیله متخصصان و کارشناسان عملیاتی شرکت آغاجاری با به‎کار گیری روش های علمی و عملی نو و استفاده از تجهیزات داخلی شرکت ساخته و راه اندازی شد. این دستگاه به منظور فرآورش نفت، برروی چاه هایی که با مشکل افت فشار روبه‎رو شده است و یا پس از اسیدکاری چاه ها، تا زمان عادی شدن فشار چاه، قرار می گیرد و پس از جداسازی گاز، نفت خروجی با تقویت فشار آن از طریق خطوط جریانی به واحدهای بهره برداری مربوطه انتقال می یابد.