آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
انرژی
۸

اخبار خارجی

روند تقاضای جهانی نفت صعودی می شود

دبیرخانه اوپک در تازه‎ترین گزارش ماهانه خود، تقاضای جهانی نفت خام را در سال 2016 میلادی 94 میلیون و 410 هزار بشکه و در سال 2015 میلادی 93 میلیون و 170 هزار بشکه ارزیابی کرد که یک میلیون و 240 هزار بشکه افزایش نشان می دهد.

به گزارش دبیرخانه اوپک، تقاضای جهانی نفت خام در سال 2017 میلادی 95 میلیون و 560 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است که نسبت به سال جاری یک میلیون و 150 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت. تولید روزانه نفت اعضای این سازمان در سه ماه سوم سال جاری میلادی 33 میلیون و 310 هزار بشکه، سه ماه پیش از آن 32 میلیون و 770 هزار بشکه و میانگین تولید اوپک در سال گذشته میلادی 32 میلیون و 110 هزار بشکه اعلام شده است.

همه شرکت‎های روس تولید نفت خود را کاهش می‎دهند

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد همه شرکت‎های نفتی این کشور با پیروی از توافق اخیر این کشور با اوپک، تولید خود را کاهش خواهند داد.

به گزارش رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد همه شرکت‎های نفتی این کشور، از جمله شرکت دولتی روس نفت، پذیرفته‎اند که در پیروی از توافق اخیر این کشور با اوپک، تولید خود را کاهش دهند. وی درباره همراهی روس نفت با توافق اخیر تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید، گفت: همه شرکت‎ها می‎پذیرند که تولید خود را کاهش دهند.

بی پی قرارداد نفتی با ابوظبی را تمدید کرد

بهره برداری بی پی، به عنوان دومین شرکت نفت خارجی، از بزرگ ترین میدان های نفتی ابوظبی ادامه می یابد.

به گزارش رویترز، شرکت بی پی انگلیس، پس از توتال فرانسه دومین شرکت خارجی است که توانست قرارداد نفتی 40 ساله خود را برای تولید نفت در پروژه میدان های نفت ساحلی ابوظبی ادکو تمدید کند. پروژه نفتی ادکو متشکل از چند میدان و دارای ذخایری حدود 20 تا 30 میلیارد بشکه معادل نفت است. تولید روزانه نفت در این میدان ها هم اکنون یک میلیون و 600 هزار بشکه است و انتظار می رود از سال 2017 میلادی به یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز برسد. توتال فرانسه نخستین شرکتی است که توانست امتیاز برداشت از این حوزه را تمدید کند و در ماه ژانویه سال 2015 میلادی امتیاز تولید نفت در 10 درصد از این میدان ها را به خود اختصاص داد.