آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
سینما
۱۶
راش

پیکر نیما طباطبایی تشییع شد

پیکر نیما طباطبایی صبح دیروز با حضور هنرمندان و دوستانش، از مقابل خانه سینما تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

به گزارش مهر، پیکر نیما طباطبایی، مستندساز جوان که 28 آذرماه بر اثر تومور مغزی درگذشت، از ساختمان شماره 2 خانه سینما واقع در خیابان وصال به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

در این مراسم، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور، منیژه حکمت، مسعود رایگان، ابوالحسن داوودی، بیتا منصوری، پگاه آهنگرانی، سیما تیرانداز، مازیار میری، اشکان خطیبی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند.

رویا تیموریان، خاله نیما طباطبایی در سخنانی با اشاره به گفته ای از ناصر تقوایی گفت: تراژدی را آدم های ضعیف نمی سازند. نیماجان! تراژدی را آدم هایی می سازند که برای زندگی مبارزه می کنند اما زورشان نمی رسد. نیما تراژدی را خیلی خوب می شناخت و آن را تجربه کرد. نیما طباطبایی مهندس کشاورزی بود اما به قول خودش عدس و لوبیا را از هم تشخیص نمی داد، در حالی که سینمای ایران و جهان را خیلی خوب می شناخت و ما بین خود، او را دایره المعارف سینما می دانستیم. نیما جانم! مبارزه ات را کردی و در نهایت، قهرمان سناریوی زندگی شدی که خودت نوشتی و ساختی.

مرحوم طباطبایی، فیلمساز جوان که از مدت ها قبل از بیماری سرطان خون و عارضه تومور مغزی رنج می برد، 28 آذر ماه در 39 سالگی در بیمارستان درگذشت.