آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۷
ورزشی
۹

آغاز تغییرات در وزارت ورزش

انتصاب محمدیان به معاونت بانوان قانونی است؟!

فریبا محمدیان در حالی به معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان منصوب شده که پیش از این حکم بازنشستگی اش را از آموزش و پرورش دریافت کرده بود، پرسش این است که اولین انتصاب سلطانی فر در قامت وزیر ورزش قانونی است؟!

فریبا محمدیان با حکم وزیر ورزش و جوانان جانشین رباب شهریان در معاونت ورزش بانوان این وزارتخانه شد. در متن حکم مسعود سلطانی فر برای فریبا محمدیان آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و تجارب سرکارعالی، به موجب این ابلاغ به سمت «معاون ورزش بانوان» منصوب می شوید. انتظار دارم ضمن توجه به قوانین و مقررات مربوطه و همکاری با دیگر معاونین وزارتخانه و بهره گیری از آرا و نظریات صاحب نظران و دست اندرکاران این حوزه در زمینه برنامه ریزی جهت عمومی کردن و نهادینه نمودن ورزش در بین خانواده ها و بانوان کشور، حضور عزتمند بانوان در صحنه های بین المللی با رویکرد عفاف و حجاب و نمایش توانمندی های زنان ایرانی در فرهنگ غنی و پویای اسلامی و توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای اهمیت سهم بانوان در ورزش کشور تلاش نمایید.» محمدیان از تیرماه سال 92 ریاست فدراسیون اسکیت را بر عهده داشته است.

اما این انتصاب در حالی صورت گرفت که در ماه های گذشته پرسش های زیادی درباره بازنشستگی محمدیان مطرح شده بود. بر اساس سند سازمان بازنشستگی کل کشور فریبا محمدیان متولد 1/05/1347 از تاریخ 10/07/1388 بازنشسته شده و از این صندوق ماهیانه حقوق دریافت می کند. روحانی رئیس جمهوری ایران، خرداد 1395 قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ کرد. قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29/2/1395 به تایید شورای نگهبان رسیده است. در حالی که دولت تاکید زیادی بر منع حضور بازنشسته ها در ادارات و سازمان ها دارد، حالااین انتصاب سوال های بسیاری را مطرح کرده است.