آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۷
صفحه آخر
۱۲

معترضان کنگو را به آتش کشیدند

پلیس 26 نفر را کشت

تظاهرات ضد دولتی در جمهوری دمکراتیک کنگو به درگیری معترضان با پلیس و آتش زدن اماکن دولتی در خیابان های پایتخت منجر شد که به دنبال آن دست کم 26 نفر کشته شدند.

پس از آنکه دوره ریاست جمهوری «جوزف کابیلا»، رئیس جمهور دموکراتیک کنگو به پایان رسید، معترضان در خیابان های کینشازا پایتخت این کشور تجمع کردند تا کناره گیری سریع او از ریاست جمهوری را خواستار شوند اما نیروهای امنیتی این کشور با شلیک گلوله بالغ بر 26 تن از این معترضان را کشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضات علیه جوزف کابیلا، در جمهوری دموکراتیک کنگو از سه شنبه شب آغاز شده و «اتین تشیسکدی»، رهبر شناخته شده اپوزیسیون این کشور از مردم خواسته تا به شکل صلح آمیز در مقابل کابیلاکه فراتر از حکمش براساس قانون اساسی در قدرت باقی مانده و انتخاباتی برای تعیین جانشینش برگزار نکرده، مقاومت کنند.

تظاهرات شهروندان کنگو علیه سیاست های دولت این کشور در خیابان های «کینشازا»، در شرایطی برگزار شد که مقام های جمهوری دمکراتیک کنگو تظاهرات سراسری مخالفان دولت را ممنوع اعلام کرده بودند به همین دلیل، تظاهرات به درگیری معترضان با پلیس و آتش زدن اماکن دولتی منجر شد. در حال حاضر در شهر کینشازا ممنوعیت تظاهرات اعمال شده و حضور سنگین نیروهای امنیتی برقرار است. همچنین ده ها معترض در پایتخت و شهرهای دیگر کنگو بازداشت شده اند.