آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۷
صفحه آخر
۱۲

آمریکا چند شرکت دیگر روس را تحریم کرد

مسکو: بدون پاسخ نمی ماند

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه اتباع و شرکت های روسیه گفت این تحریم ها بدون پاسخ نمی ماند.

اوباما در دیدار با سران چندین کشور عضو اتحادیه اروپا در برلین در 28 آبان ماه گذشته در مورد ضرورت تمدید تحریم ها علیه مسکو در رابطه با مسئله اوکراین که از سال 2014 تاکنون ادامه دارد، توافق کرد. روز سه شنبه خبر این تحریم های جدید در پایگاه اینترنتی وزارت دارایی آمریکا منتشر شد.

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، در فهرست تحریم های آمریکا نام هفت تبعه روس و ده ها شرکت روسی و دو کشتی تحت پرچم این کشور قید شده است. اما در واکنش به این تحریم ها سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «روسیه حق انتخاب اقدامات برای پاسخ متقابل به تحریم های آمریکا را برای خود محفوظ می دارد.» وی افزود: «فهرست تحریم ها علیه آمریکا را گسترش می دهیم و پاسخ به این کشور متناسب با تحریم های این کشور خواهد بود.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز با انتقاد از ادامه سیاست های ضدروسی دولت آمریکا ابراز امیدواری کرد که سرانجام در سیاست باراک اوباما عقلانیت حاکم شود.

«لاوروف» با اشاره به توصیه اوباما به دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات آمریکا مبنی بر «تفاوت گذاشتن بین سیاست های واقعی با احساسی و هیجان های انتخاباتی»، اظهار داشت: «چنین می نماید رئیس جمهوری کنونی که خود در شرایط حساسی قرار دارد، کمتر فکر می کند تا برای حل مسائل اقدامی انجام دهد.» یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهوری روسیه در امور بین المللی نیز اعلام کرد: «دولت اوباما برای به بن بست کشاندن روابط واشنگتن و مسکو تلاش می کند.»