آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۷
صفحه آخر
۱۲

شبه نظامیان درصدد حملات گسترده تروریستی

وضعیت امنیتی در هند قرمز شد

سازمان های اطلاعاتی هند هشدار داده اند پاکستان با حمایت و تجهیز شبه نظامیان، به دنبال حملات گسترده تروریستی به این کشور است.

سرویس خارجی-تنش ها بین هند و پاکستان طی ماه های اخیر بر سر کشمیر بار دیگر بالاگرفته و دو طرف یکدیگر را به اقدامات تروریستی بر ضد هم متهم می کنند، دیروز سازمان های اطلاعاتی هند با صدور بیانیه ای اعلام کردند دستگاه های اطلاعاتی پس از ردیابی مکالمه های مشکوک میان شبه نظامیان در هند و رابطان آنها در پاکستان، اطلاعاتی در خصوص آمادگی برای حملات تروریستی گسترده بر ضد هند دست یافته اند.

به گزارش «ایرنا» یک مقام ارشد در سازمان اطلاعاتی هند گفته: تعدادی شبه نظامی عضو طالبان در پایگاه های شبه نظامیان در نزدیکی خط واقعی کنترل مشاهده شده اند.این شبه نظامیان در کشمیر تحت کنترل پاکستان، آموزش دیده اند. به گفته وی «براساس اطلاعات به دست آمده، گروه طالبان با کمک سازمان های اطلاعاتی پاکستان در نظر دارد شبه نظامیان را برای انجام حمله های تروریستی به داخل خاک هند نفوذ دهند.»سازمان های امنیتی هند همچنین اعلام کردند «سازمان جاسوسی پاکستان به علت کمبود نیروی انسانی برای حمله های تروریستی از شبه نظامیان طالبان برای انجام این حمله ها استفاده می کند.»

گفتنی است حمله شبه نظامیان و نقض آتش بس در امتداد خط کنترل درکشمیر پس از حمله محدود هند به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان افزایش یافته است. هند، همواره پاکستان را به حمایت از شبه نظامیان برای حمله های تروریستی به این کشور متهم کرده است. اسلام آباد نیز همواره این اتهامات را رد کرده است. بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.