آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۸
ورزش
۱۸

تازه ترین رده بندی فوتبال آسیا و جهان اعلام شد

از صدرنشینی مردان تا سقوط 73 پله ای بانوان ایران

تیم ملی فوتبال ایران با یک پله صعود در رده بیست ونهم جهان قرار گرفت و همچنان بالاترین جایگاه را در بین تیم های قاره کهن در اختیار دارد.

فیفا رده بندی برترین تیم های ملی فوتبال جهان در بازه زمانی 24 نوامبر تا 22 دسامبر 2016 (4 آذر تا 2 دی) را اعلام کرد که در این رده بندی تیم ملی ایران با کسب 814 امتیاز در جایگاه بیست ونهم جهان و نخست آسیا قرار گرفت.

تیم تحت هدایت کارلوس کی روش در حالی در قاره کهن صدرنشین است که نزدیک ترین تعقیب کننده این تیم در آسیا، کره جنوبی 699 امتیازی است که در رده سی وهفتم جهان قرار دارد. در رده بندی کلی نیز تیم های ملی آرژانتین، برزیل و آلمان به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار دارند.

آرژانتین، برزیل، آلمان، شیلی، بلژیک، کلمبیا، فرانسه، پرتغال، اروگوئه و اسپانیا در این رده بندی اول تا دهم هستند.رده بندی پنج تیم برتر آسیا به شرح زیر است:

1 ایران 814 امتیاز (یک پله صعود) رده بیست ونهم جهان 2 کره جنوبی 699 امتیاز (بدون تغییر) رده سی وهفتم جهان 3 ژاپن 644 امتیاز (بدون تغییر) رده چهل وپنجم جهان 4 استرالیا 636 امتیاز (یک پله صعود) رده چهل وهفتم جهان5 عربستان 589 امتیاز (دو پله صعود) رده پنجاه و چهارم جهان

سقوط 73 پله ای بانوان ایران

این در حالی است که تیم ملی فوتبال بانوان ایران با سقوطی چشمگیر در رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال، از جمع تیم های دارای رتبه خارج شد.

در تازه ترین رده بندی تیم های ملی فوتبال زنان جهان، تیم ملی فوتبال بانوان ایران با 73 پله سقوط از جمع تیم های دارای رتبه در رنکینگ فیفا خارج شده است.

طبق اعلام سایت فیفا، تیم ملی ایران که در رده بندی قبلی در ماه آگوست رتبه پنجاه و پنجم را در اختیار داشت، پس از اکوادور که 77 پله سقوط کرده، بیشترین افت را در رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال داشته و به دلیل این که بیش از 19 ماه هیچ گونه فعالیتی نداشته، رتبه ای کسب نکرده است.