آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۸
حوادث
۱۹

سرقت میلیاردی در شب تولد

جوان سرایدار که با همدستی عمویش و دو نفر دیگر نقشه دزدی از خانه مرد پولدار را طراحی و در شب تولد دختر خانواده اجرا کرده بود، همراه همدستانش بازداشت شد.

به گزارش جام جم، بیست و سوم مهر امسال مردی با حضوردر کلانتری 101 تجریش شکایت کرد که اموال با ارزشی از خانه اش در فرمانیه به ارزش یک میلیارد تومان به سرقت رفته است.

بررسی محل سرقت نشان داد، در ورودی آنجا ضدسرقت بوده و سارق یا سارقان بدون هرگونه تخریب، وارد ساختمان شده اند. این سرقت زمانی رخ داده که جشن تولد دختر خانواده بوده و او و اعضای خانواده اش برای برگزاری جشن تولد به یکی از رستوران های شمال تهران رفته بودند. در این مرحله و با تحقیق از خانواده شاکی معلوم شد پسر 27 ساله ای به نام ابوالفضل که سرایدار ساختمان بوده، بدون دعوت شاکی در جشن تولد دختر او حاضر شده است. چند روز پیش این جوان بازداشت شد و سرقت را انکار کرد. سرانجام با بازبینی دوربین های مداربسته معلوم شد عموی مرد سرایدار و افراد دیگری دست به این کار زده اند. با کشف این ماجرا، جوان سرایدار در ادامه بازجویی ها، اعتراف کرد نقشه سرقت را طراحی و به کمک دیگر اعضای باند اجرا کرده است. با اعتراف متهم، عمویش به نام یحیی 41 ساله هم دستگیر شد. این متهم در اظهاراتش به افسر بازجو گفت: برادرزاده ام سرایدار شاکی بود. او طراح این دزدی است. وی حتی در زمانی که شاکی و خانواده اش در خانه شان حضور نداشتند، از وسایل خانه و راه های ورود و خروج آنجا فیلم گرفته و آن را برای من و دوستانم پخش کرده بود. با اعتراف وی، دو همدست او به نام های روح الله و هادی در شهرستان نیشابور بازداشت شدند. در بازرسی از خانه این دو متهم، بخشی از اموال سرقتی کشف شد. در ادامه و با کشف سوئیچ یدک خودروی شخصی مالباخته، مشخص شد متهمان قصد داشته اند در مرحله بعدی خودروی شاکی را سرقت کنند. سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعتراف اعضای این باند، آنها روانه زندان شدند.