آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۸
حوادث
۱۹

کلاهبرداری به بهانه کشت گیاهان دارویی

مرد سالخورده که به بهانه سرمایه گذاری در تولید داروهای گیاهی و روغن کانولااز زنی کلاهبرداری کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش جام جم، زن میانسالی چهاردهم آبان امسال با حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران از پزشکی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: یک سال پیش از طریق دوستم با پزشک طب سنتی که مطبش در خیابان توانیر بود، آشنا شدم. او به من پیشنهاد کرد که برای تولید داروهای گیاهی و روغن کانولادر استان های شمالی کشور با او سرمایه گذاری کنم. همچنین مزرعه هایی برای کشت داروهای گیاهی در استان های مازندران، گلستان و نیز جنوب کشور دارد.

وی ادامه داد: 120 میلیون تومان سرمایه گذاری کردم. مدتی پیش که برای دریافت اصل پولم و سود حاصل از سرمایه گذاری به مطبش رفتم، او مدعی شد پولم را در مزارع جنوب کشور سرمایه گذاری کرده، اما به دلیل آفات نباتی که به گیاهان دارویی رسیده، نتوانسته محصولی از گیاهان دارویی جمع آوری کند و قادر به بازپرداخت پولم نیست. با این حال، او چند روز بعد از من خواستگاری کرد. همانجا بود که متوجه شدم قصد کلاهبرداری دارد.

ماموران با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 6 تهران برای دستگیری متهم 72 ساله به مطب وی اعزام شده و وی را بازداشت کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به افسر تحقیق گفت: مزرعه هایی برای کشت گیاهان دارویی ندارد و به بهانه سرمایه گذاری شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است. سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعتراف متهم، او با دستور قضایی روانه زندان شد.