آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
شهرستان ها
۷
یادداشت خبرنگار

رهاورد 5 سال بلاتکلیفی

فاطمه زورمند

پرونده قضایی گروه ملی صنعتی فولاد ایران بیش از 5 سال است که در قوه قضائیه بلاتکلیف مانده است.

بیش از سه سال است که هر سال با زیان انباشته بیشتری مواجه می شود و قریب به دو سال است که بدلیل مطالبات کلان بانک ملی از شرکت «امیر منصور آریا» مدیریت این مجموعه به صورت غیررسمی به بانک ملی واگذار شده است که طی مدت مذکور رکود در تولید منجر به مضاعف شدن زیان های سالانه آن شده است.

از سوی دیگر پدیده مدیریت غیربومی همچون بسیاری از صنایع استان گریبان این شرکت را نیز گرفته و مشکلات را دو چندان کرده است زیرا مدیران ارشد گروه ملی صنعتی فولاد ایران طی یک ماه روزهایی انگشت شمار در کارخانه های خود حضوردارند.

به گفته یکی از کارکنان این شرکت سوء مدیریت موجب شده حقوق پرسنل با تاخیر پرداخت شود به طوری که کارکنان این شرکت 4 ماه است که حقوق نگرفته اند از سوی دیگر عدم پرداخت حق بیمه موجب عدم تمدید دفترچه های درمانی کارکنان و خانواده های آنان شده که همین امر مشکلات و مسائل زیادی را برای خانواده ها و فرزندان آنها ایجاد کرده است و همه این موارد زمینه های تنش های کارگری در محیط کار شده که در صورت عدم رسیدگی ممکن است به بدنه جامعه نیز تزریق شود.

این در حالی است که شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران قابلیت تولید بیش از یک میلیون و 300 هزار تن محصول نهایی از جمله میلگرد، تیرآهن و لوله بیدرز که برای موارد خاص مورد نیاز در صنعت نفت به کار برده می شود را دارد.

شایان ذکر است این شرکت با قدمتی قریب به نیم قرن، در مقاطعی 20 درصد نیاز فولادهای ساختمانی کشور را تامین می کرده اما اکنون با 20 درصد ظرفیت واقعی خود مشغول به کار است.