آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
شهرستان ها
۷

معاون وزیر تعاون و کار: کشاورزان استان گلستان بن کارت می گیرند

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان، به همه کشاورزان استان گلستان بن کارت 50میلیون ریالی با نرخ 18 درصد و بازپرداخت 9 ماهه پرداخت می شود.

احمد میدری با اشاره به اینکه کشاورزان می توانند از طریق تعاونی های گروهی برای دریافت اقدام کنند، افزود: 10 میلیارد تومان بودجه این طرح را بانک توسعه تعاون و 20 میلیارد تومان هم بانک رفاه در استان گلستان تامین می کند.

میدری، تصریح کرد: در آمد سرانه استان گلستان نسبت به تهران پایین تر است و هر شهروند تهرانی 2/5 برابر شهروند گرگانی درآمد دارد.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استان گلستان از نظر شاخص بازار کار جزء استان‎های با نرخ پایین است و نرخ بیکاران دانش‎آموخته استان گلستان 3 برابر نرخ بیکاران کشور است.

میرزایی گفت: استان گلستان در بسیاری از شاخص‎های فقر پنجمین و یا ششمین استان است و آسیب پذیری استان از برخی حوادث مانند سیل بسیار آسیب پذیر بوده است.

وی به گردشگری و ظرفیت‎های آن در استان گلستان اشاره کرد و گفت: استان گلستان پس از استان گیلان بیشترین میزان گردشگری روستایی را دارد و 20 درصد اعتبارات را افزایش خواهیم داد.