آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
شهرستان ها
۷

رئیس شورای اسلامی شهر: بندرعباس باید به عنوان کلان شهر معرفی شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به ظرفیت های ویژه شهر بندرعباس از فرماندار این شهر خواست موضوع کلان شهر شدن بندرعباس را پیگیری کند.

بندرعباس - خبرنگار کیهان: پرویز سالاری در جلسه شورای اداری شهرستان بندرعباس، با انتقاد از عدم تبدیل شدن بندرعباس به یک کلان شهر، اظهار کرد: ظرفیت های نسبی شهر بندرعباس از همه شهرهای ایران بیشتر است و در این راستا تشکیل شورای راهبردی توسعه شهر بندرعباس تصویب و به تایید فرماندار نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: هر روز نزدیک به 50 هزار نفر از چهارراه جهان بار به سمت صنایع غرب استان می روند که نیاز به وسیله نقلیه برای جابه جایی دارند و این وسایل نقلیه باعث آلودگی زیستی می شوند که پیشنهاد راه اندازی خط ریلی از سورو تا صنایع فراساحل را داده ایم که این موضوع مشارکت صنایع را می طلبد.

وی با اشاره به احداث 7 پارک جنگلی در کمربند سبز شهر بندرعباس گفت که یکی از آن پارک ها که پارک جنگلی پنجه علی است شهرداری هم اکنون در دست احداث دارد که از استاندار خواسته ایم مشارکت صنایع در احداث پارک های جنگلی را مطالبه کرده و آن پارک جنگلی به نام آن صنعت اسم گذاری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر تسریع در تصویب لایحه قانون جامع مدیریت واحد شهری از سوی مجلس از تمام دستگاه های دولتی و خصوصی تقاضا کرد طرح ها و برنامه های خود در جهت عمران و آبادانی بندرعباس در سال آینده را تا پایان اسفندماه به شورای اسلامی شهر بندرعباس ارسال کنند.

سالاری افزود: با تشکیل شورای اجتماعی محلات برای احیای محلات و برندسازی آنها شناسنامه تهیه کرده ایم که در این راه همکاری و همراهی دیگر دستگاه های اجرایی ضروری است.