آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
شهرستان ها
۷

انعقاد1300میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری در بنادر هرمزگان

17 قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 1300میلیارد تومان برای توسعه بنادر هرمزگان به ویژه پسکرانه بندر شهیدرجایی بین مدیرکل بنادر هرمزگان و بخش خصوصی به امضاء رسید.

از مجموع 3 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر کشور که با بخش خصوصی به امضاء رسید، بیشترین مبلغ سرمایه گذاری به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعلق دارد که شامل 17 پروژه به ارزش یکهزار و 375 میلیارد تومان بوده است.

از جمله مهم ترین قراردادهای سرمایه گذاری بنادر هرمزگان، احداث مخازن LPG با میزان سرمایه گذاری 880 میلیارد تومان و اشتغالزایی 65 نفر در بندر خلیج فارس و همچنین احداث پایانه صادراتی و ترانزیتی با سرمایه گذاری حدود 40 میلیارد تومان و اشتغالزایی 90 نفر در پسکرانه بندر شهیدرجایی را می توان برشمرد.

«محمد سعیدنژاد» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه این مراسم گفت: 3 هزار و 600 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در تمامی بنادر ایران گفت: این قراردادها شامل احداث انبارها، مخازن، تاسیسات و تجهیزات بندری، توسعه بنادر و همچنین شامل افزایش ظرفیت بنادر به شکل های مختلف می شود.

وی با اعلام اینکه هم در بنادر شمالی و هم در بنادر جنوبی قرارداد سرمایه گذاری داریم، گفت: پیش بینی می کنیم با مجموع قراردادهایی که بسته شد جمع قراردادهای سرمایه گذاری در بنادر ایران توسط بخش خصوصی به ارزش 10 هزارمیلیارد تومان برسد که 7 هزار میلیارد تومان آن مربوط به سال گذشته و 3 هزار میلیارد آن مربوط به قراردادهای سال جاری است.

وی افزود: قراردادهای اخیر مربوط به بخش خصوصی داخلی است و سهم حضور بخش خصوصی خارجی قابل توجه نیست.