آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
شهرستان ها
۷

استاندار: اخراج کارکنان واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری ممنوع است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اخراج تعدادی از نیروهای کار در واحدهای صنعتی استان گفت: اخراج نیروی کار بدون اقدام کارشناسی در واحدهای تولیدی ممنوع است.

شهرکرد - خبرنگار کیهان: قاسم سلیمانی دشتکی درکارگروه اشتغال و سرمایه گذار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در یک ماه گذشته 170 نفر از نیروهای کار یکی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان اخراج شدند.

وی افزود: این امر نیاز به اقدام کارشناسی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه مانند کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت دارد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اخراج نیروی کار با گرفتن یک نیروی مشاور برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، ابتدایی ترین راه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اخراج نیروی کار را خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: در صورت تکرار اخراج نیروی کار از واحدهای صنعتی، اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی موظف به بازگرداندن نیروی کار به آن واحد تولیدی است.

وی نظارت بیشتر بر واحدهای صنعتی را ضروری اعلام و اضافه کرد: تعدیل نیروی کار باید با نظر تیم کارشناسی متشکل از نماینده کارگران و کارفرمایان باشد.

استاندار چهار محال و بختیاری همچنین گفت: قطع هرگونه خدمات رسانی به واحدهای تولیدی استان بدون اطلاع قبلی ممنوع است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: هیچکدام از شرکت های خدمات رسان شامل گاز، توزیع نیروی برق و آب حق ندارند خدمات خود به واحدهای تولیدی را بدون اطلاع قبلی قطع کنند.

وی افزود: در صورت لزوم به قطع خدمات واحدهای تولیدی باید حداقل 24 ساعت قبل از اطلاع رسانی مورد نیاز در این خصوص به مدیران واحدهای تولیدی صورت گیرد.

وی بیان داشت: برای شناسایی، بررسی و رفع مشکلات مختلف مربوط به واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری کمیته راهبردی تشکیل و فعال می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دستگاه های اجرایی دولتی موظفند تا نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی استان اقدامات لازم را انجام دهند.