آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
اقتصادی
۴
اقتصاد در آینه رسانه ها

کوچک شدن سهم گوشت قرمز در سبد غذایی مردم

جام جم- جام جم از گرانی گوشت قرمز گزارش داده است: در حالی سرانه مصرف گوشت قرمز کشورمان کاهش یافته که قیمت این ماده پروتئینی همواره رو به افزایش بوده و بسیاری از مصرف کنندگان را نگران کوچک تر شدن سهم این ماده در سبد غذایی خود کرده است.

بررسی های انجام شده در سطح بازار پایتخت، حکایت از این دارد که طی یک هفته گذشته، قیمت گوشت قرمز به یک باره با افزایش تقریبا 5000 تومانی به حدود 40 هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر، این افزایش قیمت غافلگیرکننده در حالی صورت گرفته که سازمان میادین میوه و تره بار که معمولاقیمت مصوب و روز کالاهای اساسی را اعلام می کند، قیمت گوشت قرمز را از نرخنامه خود حذف کرده است.

گرانی اخیر دلار، صادرات و قاچاق دام را جذاب کرده است؛ برخی کارشناسان درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار می گویند، کاهش عرضه دام زنده برای کشتار و پشت سر گذاشتن سه پیک تقاضا طی یکی دو ماه گذشته عامل اصلی افزایش قیمت بوده و برخی دیگر این روند را نشانه ای از کاهش ذخایر گوشت منجمد عنوان کرده اند تا جایی که به احتمال زیاد این روند افزایش قیمتی تا ورود دوباره دام زنده برای کشتار، یعنی نیمه اسفند ادامه خواهد داشت.