آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
اقتصادی
۴

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس: آمار دولت از قاچاق کالامتناقض است

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تناقض گویی دولت در مورد مبارزه با قاچاق کالاکاملاآشکار است و اراده ای هم برای مبارزه همه جانبه با قاچاق ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدحسن حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا تبصره 4 ماده 18 به عنوان یکی از مهم ترین تبصره های قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز بیش از یک سال در هیئت وزیران معطل است اظهار کرد: اگر قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز برای دولت اولویت داشت، آیین نامه اجرایی این تبصره را در زمان قانونی خود تصویب و اجرایی می کرد.

وی افزود: این تعلل و تاخیر دولت در تدوین آیین نامه اجرایی نشان دهنده آن است که دولت اراده ای برای مبارزه همه جانبه با قاچاق ندارد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تناقض گویی دولت در مورد مبارزه با قاچاق کالاکاملاآشکار است، خاطرنشان کرد: در بحث مناطق آزاد که مبادی اصلی ورودی قاچاق است، این ابهام و تناقض گویی از سوی دولت قابل رویت و رصد است.

حسینی با اشاره به تصویب اخیر طرح تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالادر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل روند کند مبارزه با قاچاق کالااز سوی دولت، طرح تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالابا امضای هفت نماینده و مورد تایید قرار گرفتن از سوی کمیسیون اقتصادی، اعضای کمیته مشخص و این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. زمان اجرای آن به نظر هیئت رئیسه بستگی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالاجهت روشن کردن دلایل معطل گذاشتن تبصره 4 ماده 18 و بندهای دیگر این قانون از سوی هیئت وزیران است.

حسینی با اشاره به اینکه نگاه ما در مبارزه با قاچاق کالانگاهی ملی است، بیان کرد: قطعا قاچاق کالاو سودهای حاصل از آن استفاده شخصی را به دنبال دارد که در نتیجه سوءاستفاده های اشخاص حقیقی و حقوقی را در پی خواهد داشت. مافیای اقتصادی در عدم تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی مواد قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز به خصوص تبصره 4 ماده 18 نقش به سزایی دارند.