آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۰
اقتصادی
۴

در نامه مهم ترین تشکل های تولیدی کشور مطرح شد: لزوم صادرات محصولات شرکت های صنایع بالادستی از طریق بورس کالا

مهم ترین تشکل های تولیدی کشور از جمله سندیکای آلومینیوم، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواستار صادرات محصولات شرکت های بالادستی از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران شدند.

در این نامه که به امضای مسئولان 14 اتحادیه و سندیکای تولیدی کشور آمده است، بر اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید و همچنین صادرات محصولات شرکت های بالادستی از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران به منظور ایجاد شفافیت در قیمت و نحوه صادرات مواد اولیه تاکید شده است.

مهم ترین خواسته های مطرح شده از سوی سندیکاها در این نامه اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید است که در آن عرضه مواد خام در تالار داخلی بورس کالامطرح شده است. از سویی دیگر اجرایی شدن ماده 2 و 3 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در حوزه سیاست گذاری برای مواد اولیه و صنایع پایین دستی و اصلاح تعرفه واردات مواد اولیه و کاهش به حداقل ممکن برای ایجاد فضای رقابتی در حوزه مواد اولیه با توجه به انحصاری بودن بسیاری از صنایع مادر و برخوردار بودن آنها از یارانه های گوناگون از دیگر مباحث مطرح شده در این نامه است.