آرشیو سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۲
ایران زمین
۱۹

ساختمان ها هنگام مبادله برچسب انرژی می گیرند

محمود آباد - خبرنگار «ایران»/شرکت کنندگان در کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان که در شهر محمود آباد مازندران برگزار شد، بر دریافت برچسب انرژی ساختمان ها در هنگام مبادله تاکید کردند.

«حامد مظاهریان»، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی دراین کنفرانس با اشاره به اینکه مازندران با پذیرفتن استقرار دبیرخانه دائمی این کنفرانس مسئولیت بزرگی را در قبال عملیات ساختمانی به عهده گرفته، افزود: باید تجربیات جهانی را در ادبیات ملی خود وارد کرده و به شکل صحیح از این تجربیات استفاده کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تشریح اقدام های دولت در اصلاح قانون مصرف انرژی، تصریح کرد: در ماده 18 این قانون، آیین نامه ای برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها پیش بینی شده است. 23 میلیون خانه در کشور داریم که کار در مورد آنها سخت است و تصمیم گرفتیم تا این ساختمان ها هنگام مبادله برچسب انرژی دریافت کنند که فرآیند نهایی خود را طی می کند.

«ربیع فلاح جلودار»، استاندار مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه بالغ بر 6 میلیون متر مربع پروانه ساخت و ساز در این استان صادر می شود، یادآورشد: هزینه و گردش کار این ساخت و ساز بیش از 6 هزار میلیارد تومان است و ارزش مالی، فنی و تکنیکی بالایی دارد و اقدام های لازم در این راستا نیز با ارزش است و باید مورد توجه قرار گیرد.

«حیدر نوروزی» مدیر کل راه و شهرسازی مازندران هم اظهارداشت: توجه به مباحث ایمنی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مازندران در حوزه ساخت و ساز کشور جایگاه ویژه ای دارد و رعایت مباحث ساختمان در آن مهم است.

«مهران فرصت» رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران هم با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط و اقلیم، بومی سازی ساخت و سازها باید در استان مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: بومی سازی و ساخت وساز ملی در دستور کار است، اما بومی سازی در اینجا با بقیه کشور باید فرق کند.