آرشیو سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۲
ایران زمین
۱۹
آب و هوا

برف و باران 19 استان را در بر می گیرد

با ورود سامانه جدید بارشی از امروز سه شنبه از غرب کشور، استان های واقع در زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهند بود. به گزارش سازمان هواشناسی، دامنه منطقه بارش تا بعدازظهر امروز به مناطق مرکزی، ارتفاعات البرز، سواحل شمالی و به صورت خفیف شمال شرق کشور گسترش می یابد که در مناطق سردسیر با بارش برف همراه خواهد بود. بر این اساس امروز سه شنبه در ارتفاعات چهارمحال وبختیاری و شمال خوزستان بارش برف، در ارتفاعات جنوب و شرق لرستان بارش باران، در استان های کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، جنوب استان های آذربایجان غربی و شرقی، جنوب اردبیل، قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان و قم بارش برف و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات این استان ها بارش برف پیش بینی

می شود.

در این مدت جاده ها در مناطق کوهستانی غرب، شمال غرب و شمال کشور با بارش برف همراه است و داشتن تجهیزات زمستانی ضروری است.

بارش برف و تداوم تعطیلی مدارس آذربایجان غربی و شرقی

در پی بارش سنگین برف در آذربایجان غربی و شرقی، برخی مدارس شهرستان های این 2 استان در مقاطع مختلف تحصیلی دیروز دوشنبه برای چندمین روز متوالی تعطیل شد.

خسارت 260 میلیارد ریالی سرما به باغ های گل و مزارع محلات

سرما و کاهش شدید دما 260 میلیارد ریال به گلزارها و مزارع گندم و کلزای شهرستان محلات در استان مرکزی خسارت وارد کرد.

«عبدالله محمودی»، مدیر جهاد کشاورزی محلات در استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش دما در آذر ماه امسال موجب شد 90 هکتار از گلزارهای این شهرستان دچار سرمازدگی شود. سرما به 70 هکتار از باغ های گل رز این شهرستان نیز تا 80 درصد خسارت زد. باغ های گلایول و لیلیوم هم به وسعت 20 هکتار تا 50 درصد سرما زده شده است.