آرشیو چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۲
جهان
۶

جنگ زرگری نیاهو نتا و اوباما تا دقیقه 90

رژیم صهیونیستی ادعا کرد اسناد محکمی مبنی بر دخالت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تصویب قطعنامه ضدشهرک‎سازی اسرائیل در شورای امنیت دارد و تهدید کرد این اسناد را به دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور منتخب آمریکا، تحویل خواهد داد.

به گزارش جام جم، دیوید کیز، سخنگوی نتانیاهو در گفت وگو با شبکه آمریکایی فاکس‎ نیوز گفت: منابعی در جهان عرب، مقامات اسرائیل را از دخالت اوباما در پیشبرد قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت آگاه کرده بودند. تنها چند ساعت پس از اظهارات سخنگوی نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی، ران درمر، سفیر تل آویو در واشنگتن پا را از این هم فراتر گذاشت و گفت: اسنادی جمع‎آوری کرده است و آنها را به دولت آتی ایالات متحده تحویل خواهد داد.

در همین حال رسانه های اسرائیلی گزارش دادند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مقام های اسرائیلی خواسته است سفرهای خود را به کشورهایی که در حمایت از این قطعنامه رای داده اند به حداقل برسانند.

در واکنش به این اقدامات، جیم مک درموت نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد که ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این که کاخ سفید عامل تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک سازی تل آویو بوده، آغاز جنگ علیه آمریکاست.