آرشیو یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۱
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس

راشاتودی: کارشناسان اقتصادی انگلیس می گویند، درآمد رئیسان شرکت های بزرگ در این کشور در اولین روزهای کاری امسال بیشتر از متوسط درآمد یک انگلیسی در کل سال شده است! این رقم نشان دهنده شکاف تکان دهنده درآمدی میان رئیسان شرکت های بزرگ و کارمندان معمولی است. طبق این آمار رئیسان 100 شرکت بورس لندن به طور متوسط هر ساعت 1000 پوند درآمد دارند.

پاکستان

فارس: بعد از حادثه تروریستی حمله به مدرسه متعلق به ارتش در «پیشاور» مقرر شد از سال 2015 به مدت دو سال دادگاه های نظامی با اختیارات کامل بتوانند تروریست ها را مجازات کنند اکنون که این مدت زمان به پایان رسیده است، دادگاه نظامی پاکستان اعلام کرده ظرف دو سال گذشته پرونده 274 تروریست را بررسی و 161 نفر از آنها را به اعدام همچنین و 113 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرده است.

سوریه

رویترز: سازمان بین المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود از افزایش یک سومی تعداد تلفات و مرگ و میر مهاجران طی سال 2016 میلادی نسبت به سال قبل از آن خبر داده است. به گزارش این سازمان، بیش از 7 هزار و 495 مهاجر و پناهجو، طی سال 2016 میلادی در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند که این رقم نسبت به 2015 میلادی، افزایش زیادی داشته است.

کره جنوبی

کوریا تایمز: دادگاهی در کره جنوبی رئیس کره ای «فولکس واگن» را به دلیل «فریب مشتریان» و «ارائه اجناس و قطعات تقلبی» به یک سال و نیم حبس محکوم کرده است. رئیس 52 ساله این شرکت به دلیل این جرایم به زندان محکوم شده و «فولکس واگن» ضمن خسارات اقتصادی و اجتماعی که به باور آورده اعتبار خود را نیز خدشه دار کرده است.

سرزمین های اشغالی

اسکای نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر محکومیت قطعنامه ضد شهرک سازی ها تشکر کرده است. مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان است،اخیرا با اکثریت آراء قطعنامه بی سابقه شورای امنیت درباره محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین را محکوم کرده بود.

روسیه

ایسنا: دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا گفته قصد دارد تیمی ویژه ایجاد کند تا در عرض 90 روز پس از آغاز ریاست جمهوری اش طرحی را برای مبارزه با حملاتی سایبری علیه کشورش تهیه کنند. روسیه متهم اصلی حملات سایبری علیه آمریکاست که به پیروزی ترامپ منجر شده است.