آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۳
زندگی: سلامت
۱۴
زنگ سلامت

نگذارید کودکتان در فضای مجازی غرق شود

حضور کودکان در فضای مجازی موضوعی است که به یکی از دغدغه های روزانه والدین تبدیل شده و برخی پدر و مادرها را نسبت به سلامت روان کودکان سرگردان کرده است. والدین عموما نمی دانند حضور فرزند آنها در این مکان ها درست است یا غلط؟ از طرفی حضور وقت گیر در اینترنت تقبیح می شود و از طرف دیگر در برخی مدارس برای تهیه گزارش های درسی و علمی معلمان، دانش آموزان را به استفاده از اینترنت ترغیب می کنند.

محمدرضا ولدخانی، در گفت و گو با «ایران» در این زمینه می گوید: باید والدین با سیستم مدرسه هماهنگ باشند، اگر در مدارس مدیران و مشاوران خوبی وجود داشته باشند و با همکاری آنها برنامه استانداردی برای حضور در فضای مجازی وجود داشته باشد، بعید است مشکلی به وجود بیاید.

البته این روانشناس تاکید می کند که باید زمان های حضور کودک در فضای مجازی مشخص باشد. ولدخانی خطاب به والدین می گوید: بهترین کاری که در این خصوص می توانید انجام دهید این است که قبل از خرید تبلت یا گوشی یا هر سیستم دیگری باید در زمینه مدیریت زمان این وسیله فرهنگ سازی و تعیین تکلیف کنید.به عنوان مثال، تعیین کنید که به میزان یک ساعت در روز و تحت شرایطی که مشخص می کنید فرزندتان می تواند در فضای مجازی حضور داشته باشد. طبعا چنانچه بخواهند تحقیق کنند یا گزارش هایی برای مدرسه انجام دهند، این زمان به فراخور بیشتر می شود.