آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
شهرستان ها
۷

نماینده مردم سلماس در مجلس: ترکیه در راه اندازی مرز «کوزه رش» با ایران همکاری نمی کند

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای جاده ابریشم در ایران مناسبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی 15 کشور واقع شده در این مسیر را ارتقا می دهد اما ترکیه در راه اندازی مرز «کوزه رش» که در مسیر همین جاده است با ایران همکاری نمی کند.

شهروز برزگر اظهار داشت: شهرستان سلماس 80 کیلومتر با کشور ترکیه مرز مشترک دارد اما باید در استفاده از موقعیت های مرزی هر دو طرف مشارکت و رغبت داشته باشند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به عنوان یک طرف در مرز «کوزه رش» شهرستان سلماس رغبت خود را برای فعالیت با ترکیه اعلام کرده است ولی هنوز طرف مقابل پای کار نیامده است.وی افزود: برای ایجاد ارتباط با کشور ترکیه و یا هر ارتباطات بین المللی باید مسئولان حاکمیتی و دولت مرکزی وارد عمل شوند.

برزگر خاطرنشان کرد: طرف ایرانی تلاش خود را برای راه اندازی مرز «کوزه رش» و استفاده مطلوب از موقعیت مرزی را انجام می دهیم ولی این کار به تنهایی کافی نیست و به اراده دولت ها و سیاست خارجی بستگی دارد تا با مذاکرات بین المللی امتیازات لازم را برای ایجاد ارتباطات مرزی اخذ کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ایجاد بازارچه مرزی و پایانه مرزی تنها اقدام از سوی ایران کافی نیست و چنانچه ترکیه پای کار نیاید و سرمایه گذاری در مرز انجام ندهد هیچ اقدامی از سوی ایران قابل بهره مندی نخواهد بود.