آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
شهرستان ها
۷

معاون استاندار: انتقال آب فارس به بوشهر و کرمان منتفی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان فارس گفت: انتقال آب استان فارس به بوشهر و گل گهر سیرجان کرمان منتفی است و این استان ها باید برای تامین آب خود فکر دیگری بکنند.

خلیل رضائیان در نشست هم اندیشی منطقه ای بحران آب در جمع مدیران هشت استان کشور در این شهر اظهار داشت: بحران کم آبی در فارس به حدی است که دیگر انتقال آب از این استان به بوشهر و کرمان غیرممکن شده و این استان ها باید برای تامین آب خود فکری دیگر بکنند.

وی با اشاره به کاهش 85 درصدی میزان بارش ها در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: دردانه ترین دریاچه این استان در حالی خشک می شود که 40 میلیون مترمکعب آب بیشتر از ظرفیت سد درودزن برداشت شده است و این بحران را باید بسیار جدی گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: باید دست به دعا شویم که حداقل آب برای مصرف شرب و صنعت خود را بتوانیم تامین کنیم، افزون بر اینکه در بخش کشاورزی نیز دیگر آبی برای استفاده نمانده است.

رضائیان خاطرنشان کرد: اگر روی 60 درصد منابع تجدیدپذیر خود سرمایه گذاری کرده بودیم در حال حاضر با بحرانی به این شدیدی مواجه نبودیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هزینه انتقال آب از خلیج فارس به استان های دیگر نیز دارای هزینه بسیار است، ادامه داد: ما برای حل مشکل آب و مبارزه با حفرکنندگان چاه های غیرمجاز باید هزینه تخلف را بالاببریم تا این افراد به راحتی نتوانند به کارهای غیرقانونی خود ادامه دهند.

رضائیان بر ضرورت برخورد با مشترکان پرمصرف آب و تشویق کم مصرفان تاکید کرد.