آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در 8 ماه امسال رخ داد: مرگ روزانه 47 ایرانی در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در 8 ماه سال جاری هر روز 47 نفر و به عبارتی هر ساعت 1/9 نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند.

به گزارش مهر، سردار تقی مهری در همایش جامعه اندیشمندان ترافیک کشور با اشاره به اینکه ترافیک امروز در دنیا یک چالش اصلی است و سازمان بهداشت جهانی بر این اساس دهه 2010 تا 2020 میلادی را دهه ایمنی نامگذاری کرده است، افزود: کشورها در این دهه پیشنهادات سازمان بهداشت جهانی را در کشورهای خود اجرایی می کنند که در کشور ما همه پیشنهادات به جز اجباری شدن صندلی کودک تاکنون اجرایی شده است.

مهری با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات رانندگی کشته و 55 میلیون نفر مجروح می شوند، تصریح کرد: در کشور ما شمار کشته های تصادفات رانندگی از 27 هزار و 760 کشته در سال 84 به 16 هزار و586 کشته در پایان سال 94 رسید که این امر نشان از کاهش 11 هزار نفری کشته های سالانه تصادفات رانندگی طی این یک دهه حکایت دارد.

وی با اشاره به آمار 8 ماهه امسال تصادفات رانندگی در کشور،گفت: در این مدت 11 هزارو 624 نفر در تصادفات رانندگی کشته شده اند که به این ترتیب هر روز 47 نفر و هر ساعت 1/9 نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند. همچنین در 8 ماهه امسال 237 هزار و 534 نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شده اند که بدین ترتیب هر روز 565 نفر و هر ساعت 40 نفر در حوادث ترافیکی مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ترافیک و آلودگی هوا مسائل بسیار مهمی است، افزود: برابر آمارهای موجود 51 درصد کشته های تصادفات بین 20 تا 50 ساله هستند و نیروی کار به حساب می آیند از سوی دیگر براساس تحقیقی 6 تا 7 درصد تولید ناخالص ملی کشور در تصادفات رانندگی ازبین می رود و می طلبد به این مقوله نگاه ویژه ای شود.

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه امسال 236 نفر کمتر در تصادفات رانندگی کشته شده اند، افزود: این درحالی است که در 9 ماهه امسال حدود یک میلیون دستگاه خودرو، 400 هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از یک میلیون راننده جدید وارد چرخه حمل و نقل کشور شدند.